Článek
HaDivadlo opustilo Kabinet múz v roce 2003, kdy se přestěhovalo do bývalého kina v pasáži Alfa. Navázat na tradici se pokusilo přední amatérské Divadlo v 7 a půl Matěje T. Růžičky, jenomže nebylo schopné platit komerční nájem, i když se v programu objevily perly v podobě inscenace Jeden den Ivana Děnisoviče, Ibsenova Nora v režii J. A. Pitínského nebo Rushdieho Satanských veršů. Po čtyřech letech muselo odejít.
V únoru 2012 se Kabinet múz znovu otevřel. Dramaturgové Tomáš Kelar, Simona Petrů a Zdeňka Kučerová se pokoušejí udržet typické multižánrové pojetí, kde prostor dostává nejen divadlo, ale i literatura a poezie nebo alternativní hudba v podání Tara Fuki nebo Gerdy Blank. Vedle Divadla Dno a jeho Samurajů se v květnovém programu objevuji i Mrożkovi Emigranti v podání studia Onion Picnic.
V únoru 2012 se Kabinet múz znovu otevřel. Dramaturgové Tomáš Kelar, Simona Petrů a Zdeňka Kučerová se pokoušejí udržet typické multižánrové pojetí, kde prostor dostává nejen divadlo, ale i literatura a poezie nebo alternativní hudba v podání Tara Fuki nebo Gerdy Blank. Vedle Divadla Dno a jeho Samurajů se v květnovém programu objevuji i Mrożkovi Emigranti v podání studia Onion Picnic.
Absurdní drama Emigranti, které režíroval Vítězslav Větrovec, do jisté míry spřízněné s Beckettovým Čekáním na Godota, ukazuje odvrácenou stranu odchodu na vysněný Západ. S realitou je konfrontován ironický intelektuál a jednoduchý vesničan, v podání Václava Hanzla a Slávka Bílského.
Ani po pádu železné opony však dílo neztratilo na aktuálnosti, protože ukazuje, jak obtížné je vyrovnat se životem ve spotřební společnosti a s tlakem jakékoli společnosti vůbec.