Hlavní obsah

Jiří Suchý konečně v Rudolfinu

Právo, Vladimír Říha

Výborný nápad měli organizátoři 23. ročníku Strun podzimu, když k 55. výročí televizního Recitálu 64 Suchého a Šlitra a k 50. výročí úmrtí Jiřího Šlitra uspořádali koncertní verzi recitálu v sále pražského Rudolfina. Dávné Šlitrovo přání zahrát si v něm mohl realizovat alespoň Jiří Suchý se současným souborem pražského divadla Semafor.

Foto: Petra Hajská

Jiří Suchý během sobotního recitálu.

Článek

Diváci zažili večer, který lze označit jako „one man show“ Jiřího Suchého. Čerstvý osmaosmdesátník odzpíval téměř dvouhodinový večer v pozoruhodné formě a stačil ještě uvádět každou píseň krátkou vzpomínkou.

Byl to anglický gentleman, vzpomíná na Karla Gotta Jiří Suchý

Hudba

Režisér Michal Caban mu připravil šachovnicovou černobílou scénu vycházející z onoho recitálu v roce 1964. Bez zemřelého Šlitra samozřejmě nebylo možné realizovat všechny tehdejší písně, takže Suchý připravil vlastně pásmo největších semaforských hitů od úvodní Margarety až k závěrečnému Blues pro tebe a Nashledanou.

Nelze opomenout ani účast Jitky Molavcové, která se připojila v závěrečné půlhodině a jejíž přítomnost doplnil Suchý vzpomínkou, jak jí se Šlitrem ještě neznámou zaregistrovali v publiku při její první návštěvě Semaforu.

Vzpomínka na Matušku i Gotta

Na zadní stěně se k programu promítaly snímky z televizního Recitálu či z historie Semaforu. Při písni Tereza Suchý připomněl i její dva zemřelé interprety Waldemara Matušku i Karla Gotta, na což publikum vřele reagovalo.

Ti, kteří v Rudolfinu, kde podle slov Šlitra „mají vždy slušně naladěný piano a choděj tam fajnoví lidi“, tentokráte chyběli, budou moci koncert zhlédnout v České televizi. Festival Struny podzimu pokračuje v úterý vystoupením amerického jazzového pianisty Freda Hersche.

RECENZE: Bez Vestpocketky by nebylo Semaforu

Kultura
Související témata:

Výběr článků

Načítám