Článek
Světovou premiéru suity z Janáčkovy opery Káťa Kabanová uvedl Bělohlávek již v únoru v Londýně s BBC Symphony Orchestra s velkým ohlasem anglického publika a tisku. Stejně tak tomu bylo i nyní v Praze - suitu připravil z Janáčkovy hudby v opeře renomovaný muzikolog a pedagog HAMU Jaroslav Smolka.
Klavírní koncert č. 1
Zkušený „janáčkovec“ Smolka vytvořil již v roce 1993 suitu z Janáčkových Výletů pana Broučka a podobně úspěšně si počínal i nyní, když z pěti částí sestavil suitu vytvářející působivý celek s typickým skladatelovým rukopisem charakterizujícím nejdůležitější momenty díla. Po skvěle podaném Janáčkovi následovala hudba nejsoučasnější - světová premiéra Klavírního koncertu č. 1 Jiřího Gemrota.
Dvaapadesátiletý skladatel známý i jako hudební režisér Českého rozhlasu ho psal na výzvu pianisty Jana Simona, ale nakonec premiéru přednesl zaskakující Daniel Wiesner. A ujal se jí úctyhodně - náročné jednověté dílo sice není příliš dlouhé ale pianista je stále v akci a musí se vyrovnat s mnohými nástrahami formálními a výrazovými. Wiesner part přednesl energicky a naprosto bezchybně a přispěl spolu s orchestrem k úspěchu díla u publika, které si autora „vytleskalo“ na podium.
Nabitý sál Dvořákovy síně si pak vyslechl ještě Bělohlávkovo podání Symfonie č.1 Bohuslava Martinů a dirigentovo spojení tragiky i zpěvnosti díla v citlivém podání všech hráčů orchestru - blýskli se především sólisté dechové skupiny - opět posluchače uchvátilo.