Hlavní obsah

Jan Hřebejk chystá pátý film

PRAHA

Režisér Jan Hřebejk se v létě pustí do natáčení pátého celovečerního snímku. Bude se jmenovat Horem Pádem, což se má podle něj psát zvlášť a s velkými začátečními písmeny. Sám se spolu se svým dvorním scenáristou Petrem Jarchovským se podílel na námětu tohoto příběhu ze současnosti.

Foto: archiv Miss Junior

Zleva Martina Panochová, Matt Pardus (Justinvisible team) a Kateřina Hamrová.

Článek

Prý nezvyklé role ztvární Jan Tříska a Jiří Macháček. "Na plátně se objeví také Emília Vášáryová a věříme, že i Petr Forman," dodal producent Ondřej Trojan. Kameramanem bude Jan Malíř, střihačem Vladimír Barák, architektem Milan Býček, kostýmy navrhne Katarína Hollá.

Distribuční premiéra těchto tří vzájemně se prostupujících tragikomických příběhů o osudovém ztrácení a nalézání lásek, přátelství, rodin, rodičů a dětí navzájem se plánuje na jaro 2004.

Rozhodnutí o startu natáčení nového projektu usnadnil producentovi Ondřeji Trojanovi ze společnosti Total Helpart divácký úspěch Hřebejkova Pupenda. "V srpnu začneme natáčet, i když o případné koprodukci stále jednáme, " řekl Trojan s tím, že ještě nejsou plně pokryty náklady na film. Rozpočet by měl být vyšší, než v případě Pupenda, které stálo 25 milionů korun. Trojan odhaduje, že náklady snímku Horem Pádem přesáhnou třicet milionů.

Pupendo boduje

Pupendo během necelého měsíce od premiéry v kinech nasbíralo přes 400 000 diváků, tržby zatím přesáhly 43 milionů korun. Hřebejk, jehož Pelíšky patří ke komerčně nejúspěšnějším filmům 90. let - stály 20 a vydělaly 80 milionů korun, není takovým optimistou, aby se domníval, že je Pupendo překoná. "Moje předchozí snímky se promítaly v době, kdy nebyly multiplexy. Od roku 2000, kdy měl premiéru snímek Musíme si pomáhat, přibylo jen v Praze 110 kinosálů. Pelíšky nedosáhly těchto výsledků v tak krátké době, ale na druhé straně se v distribuci udržely tři čtvrtě roku, což je u Pupenda vyloučené," řekl Hřebejk.

 K jeho ambicím patří, aby se domácí film zaplatil na českém trhu. "K tomu musí v kinech vydělat trojnásobek toho, kolik stál," uvedl. Zhruba polovina z tržeb patří provozovatelům kin, další zisk jde například distributorovi. V případě Pupenda Hřebejk věří, že něco přinese i prodej do televizí.

Související témata:

Výběr článků

Načítám