Článek
Stal se nejen vítězem celého ročníku, leč i vítězem absolutním. Interpretkou roku se stala Ewa Farna s albem Umami, skupinou roku Mirai s deskou Maneki Neko a v kategorii Folk zvítězilo nefolkové album Vladimíra Mišíka Noční obraz. A na všech těchto deskách se Stypka více či méně podílel také.
Když byla Ewa Farna poprvé těhotná, svěřila se mu, že by nové album chtěla vydat před porodem. Požádala ho, aby jí pomohl. Přijel na tři dny k ní domů a chtěli společně napsat nějaké texty. Nebylo z toho ale vůbec nic.
„Byla jsem dost nešťastná. David mě však uklidnil a řekl mi, že jsme přece to nejdůležitější udělali. A měl pravdu. Díky společným dlouhým debatám jsem po jeho odjezdu věděla, komu co chci novými písněmi sdělit a jak to chci udělat. Řekl mi, že mít v tomhle pořádek je nejtěžší proces tvorby,“ dodala.
Mirai Navrátil zase o desce Maneki Neko vyprávěl, že velká část písní vznikala na kolektivním songwritingu. Tvůrci se tam shlukovali do různých autorských skupinek a on pracoval nejvíce se Stypkou a polským a chorvatským producentem.
Během pár společných hodin prý vzniklo něco, co by, kdyby byl sám, vznikalo týdny nebo měsíce. K tomu je na desce písnička Lítej (Davidovi), která je kamarádovi Stypkovi věnována.
Na Mišíkově albu Noční obraz je zase skladba Děkuju, jež vznikla na Stypkův text. Když zemřel, věděl producent Petr Ostrouchov z několika předcházejících setkání s ním, že po něm zůstala spousta nezhudebněných textů a básní. Spojil se tedy s jeho maminkou a lidmi kolem něj s nápadem, že by něco z jeho pozůstalosti zhudebnil pro novou desku Vladimíra Mišíka.
Text Děkuji se prý vysloveně nabízel. Stypka ho napsal v době, kdy měl pocit, že vážnou nemoc, s níž bojoval, porazil. Je o vděčnosti za život a Mišík se s ním ztotožnil. Tahle písnička pak byla pro Mišíkovu desku natočena jako poslední.
David Stypka loni z tohoto světa odešel na vrcholu tvůrčích sil. Spolupracoval i s dalšími umělci, psal písničky pro vlastní repertoár a měl své věrné fanoušky. Letošní udílení hudebních cen ukázalo, že v posledních měsících svého života nenápadně spoluvytvářel budoucí andělské prostředí.