Článek
„Jsou to celkem unikátní retrospektivní cykly, které běžně k vidění nebývají. Dominantou je série Benátské reminiscence. V Benátkách jsem nafotografoval fragmenty tamní architektury a k tomu tam pořídil dvanáct nádherných rukodělných masek. V Praze jsem potom na bílém pozadí nafotil torza žen oděných jen do těch masek. Tím jsem je odosobnil,“ přiblížil Šetlík jeden ze starších souborů.
„Nejsou to koláže, ale reprodukce vzniklé překrytím dvou diapozitivů, ve fotografickém žargonu takzvaným sendvičem. Dnes se toto všechno dělá počítačově, já jsem ale stále příznivcem klasického způsobu,“ vysvětlil fotograf, který nedávno oslavil sedmdesáté narozeniny.
Na způsobu nasvícení postavil cyklus černobílých kompozic nahých žen a židlí. „Fotografie jsou záměrně hodně zrnité, aby se trošičku potlačila nahota. Při fotografování používám primárně pouze jeden zdroj světla. Vždycky říkám, že slunce je taky jen jedno,“ zdůraznil.
Šetlík si zakládá na tom, že nefotí digitálně a fotografie počítačově neupravuje. A právě díky způsobu ručního zpracování vypadají jeho fotografie na plátnech spíš jako obrazy.
Ve čtrnácti letech začínal, spíš náhodou, jako paparazzi v římských uličkách. V současnosti má mezi svými portrétními fotografiemi osobnosti z celého světa. V Olomouci nechybí ani půvabný portrét Tomáše Bati s rošťáckým výrazem.
„Mám jediné kritérium, a to, že se musí jednat o skutečné špičky ve svých oborech, které zanechávají významnou stopu. Dnes se celebritou může přes noc stát kdekdo,“ dodal syn českého novináře a matky Slovinky, který roky pracuje na cyklu Osobnosti naší vlasti – odkaz budoucím generacím.
Může se vám hodit na Firmy.cz: