Článek
Britští Throbbing Gristle znamenají pro druhou polovinu sedmdesátých let přibližně totéž co Velvet Underground pro konec let šedesátých. V době zániku rockových dinosaurů a nástupu punku a nové vlny přišli s tvorbou, která zcela rezignovala na typické rockové propriety a přibrala do hry prvky hluku, elektroniky, do-it-yourself a výdobytků předválečné avantgardy a experimentálního a psychedelického umění let pozdějších.
Pop music = továrna na smrt
Přístup Throbbing Gristle byl od začátku konceptuální. Své rané nahrávky označovali za výroční zprávy, mašinerii pop music srovnávali s koncentračním táborem/továrnou na smrt a alba vydávali na vlastní značce Industrial Records, jejíž název byl odvozen ze sloganu spřízněného umělce Monteho Cazazzy „industrial music for industrial people“.
Throbbing Gristle byli nadále něčím, co téměř nemělo obdobu. Nejslavnější industriální kapely, které vznikly na přelomu sedmé a osmé dekády (Einstürzende Neubauten, Test Department, Laibach, SPK), totiž zněly každá úplně jinak.
Throbbing Gristle třetího tisíciletí se nesnaží navazovat tam, kde skončili na počátku osmdesátých let, a vydávají se zcela novými, současnými cestami. Frontman skupiny, Genesis Breyer P-Orridge, je svým dílem zastoupen na výstavě Decadence Now! Za hranicí krajnosti v pražském Rudolfinu. [celá zpráva]
Více informací na www.stimul-festival.cz. Vstupenky jsou v prodejnách sítě Ticketpro a pokladně Divadla Archa.