Hlavní obsah

Industriální Do Shaska našli vlastní pojetí

Novinky,

Severočeští Do Shaska se na industriální scéně pohybují už řadu let. Teprve aktuální album však ukázalo skutečný potenciál souboru. Do Shaska se dokázali definitivně zbavit vlivů garážového rocku, které donedávna stále evokovali příliš jednoduché bicí, ale především se vymanit z vlivů zahraničních vzorů, už nepůsobí jako kopie Muslimgauze.

Článek

Na Anaemshihe Taenze zamířili do oblasti temného ambientu, vrství na sebe tlumené zvuky a ruchy, jež dominují úvodu alba, a podmalovávají je hypnotickými rytmy. Ani to by však nebylo tak výjimečné, kdyby se většinou skladeb neproplétala vzdálená linka fagotu, jehož melodie a zvuk vytváří působivý kontrapunkt k pulzujícím zvukovým plochám.

Skupině se po letech tápání konečně podařilo najít vlastní pojetí, které se vymyká z klišé. I projekty, jež staví na použití akustických nástrojů, jako je belgická Vidma Obmana, nejdou tak daleko a většinou je používají jen jako další  zdrojů zvuku obohacujících jejich spektrum. Do Shaska jdou dále pracují, fagot nepřináší jen zajímavou barvu oživující koláž zvuků a ale na rytmem nese melodii.

Do Shaska: Anaemische Taenze

Guerilla Records 47:16

Související témata:

Výběr článků

Načítám