Článek
Písnička je první vlaštovkou z připravovaného třetího alba skupiny. „Původní demo Kintsugi bylo postavené na syntetizátorech. Při nahrávání jsme ale cítili, že by tomu slušel špinavější kytarový zvuk a nekompromisní bicí,“ vysvětluje kytarista Martin Šolc.
„Dostali jsme po čase zase chuť udělat trochu bordel,“ doplňuje bubeník Josef Keil.
Márdi z Vypsané fixy: Začínali jsme jako prázdninový projekt
Kintsugi je japonská technika, která se využívá pro opravování rozbité keramiky pomocí zlata. Vyzdvihuje jedinečnou historii každého spraveného kousku tím, že zvýrazňuje jeho praskliny a zlomy, místo toho, aby se je snažila skrýt.
Často tak dělá opravený předmět ještě krásnější, než byl původně, dává mu nový vzhled i život. V písni je tato technika přirovnávána k traumatům a životním tragédiím, které v lidech zanechají svou stopu, ale nemusí být fatální, naopak je mohou posunout dál.
„Každý si občas sáhne na dno. Ale jak zpívá Márdi: Dno je dobrý na to, aby sis ho prohlíd,“ říká zpěvák Sebastian Jacques.
„Začínáme novou kapitolu a je to takový výlet. Minule jsme byli v takovém temnějším údolí a teď začíná výšlap zase nahoru. Možná to není jednoduchý, ale za ten výhled to pak stojí.“
Videoklip vznikl využitím domácích videokamery z devadesátých let ve formátu VHS-C.