Článek
V předehře ke Smetanově opeře Dvě vdovy Petr Popelka energickým gestem vedl orchestr k precizně vypointovanému živému projevu v kontrastu s hloubavě lyrickými částmi.
V Sukově Fantazii g moll vyjádřil koncertní mistr ČF Josef Špaček promyšleným výkonem s brilantní technikou neklid, napětí i lyriku skladby. Hrál naléhavým vášnivým tónem s velkým smyslem pro barevnost kompozice a ve vzájemně inspirujícím souladu s orchestrem i dirigentem.

Sólistou v Sukově Fantazii byl koncertní mistr ČF Josef Špaček.
Variace v listopadu rozezní Karlovy Vary
Martinů Rapsodie pro violu a orchestr je výrazem skladatelovy nostalgie po vzdáleném domově s nemožností návratu. Violista Antoine Tamestit přednesl skladbu v hluboce pokorném, oproštěném a vroucném gestu, jež se odráželo i v tlumených barvách orchestru. Dílo tak působilo nesmírně celistvě a až téměř mysticky.

Rapsodii pro violu a orchestr přednesl francouzský violista Antoine Tamestit.
Janáčkova Sinfonietta se v závěru večera stala symbolickou oslavou svobody člověka, a to svou radostnou atmosférou i duchovním posláním.
Petr Popelka, který se ukázal jako precizní průvodce dílem, velkoryse poskytl prostor všem nástrojovým skupinám včetně výrazně posílené žesťové sekce, jejich sehranosti, technické kvalitě i pochopení obsahu díla. Jeho Sinfonietta oslnila citlivě vypracovanou strukturou s ostinátním pohybem, lyrickými epizodami, tanečními pasážemi i se závěrečným triumfem s vířícími smyčci.
Koncert pro svobodu a demokracii |
---|
Česká filharmonie, 17. listopadu, Rudolfinum, Praha |
Hodnocení: 100 % |
RECENZE: Zpěvný Mozart a strhující Mahler
