Článek
Úvod koncertu obstaraly čtyři Canzony benátského skladatele Giovanniho Gabrielliho a Concerto Primo La Battaglia varhaníka Adriana Banchieriho. V podání filharmonických žesťů zazněla díla v důstojné formě s lahodně zpěvnými úseky.
Sestry Labequeovy za citlivého doprovodu filharmonie se v Mozartově Koncertu Es dur pro dva klavíry ukázaly jako dokonale sehrané interpretky, jež si invenčně hrají s dynamikou, tempy i barvami svých partů. Je to rozhovor dvou stejně hudebně cítících žen, které působí jako jedna bytost.

Dirigent Herbert Blomstedt se sestrami Katiou a Marielu Labequeovými
RECENZE: Strhující večer s Alanem Gilbertem

V Schubertově Symfonii C dur zvané Velká se pod tvárným gestem Herberta Blomstedta odkryl svět skladatelova melodického bohatství s romantickým zvukovým koloritem, předcházející symfonickému směřování v dílech Schumannových, Brahmsových a Lisztových.
Blomstedt dirigující vsedě modeloval Schubertovu hudbu s velkým přispěním hluboce soustředěné České filharmonie, působící jako kompaktní těleso s dokonalými výkony všech hráčů, do podoby velkého dynamického rozpětí, stále se proměňujícího barevného spektra a sugestivního výrazu. Vše pod Blomstedtovým pevným a přísně promyšleným záměrem, oslňujícím svou vnitřní energií a hudbou, jež se v něm dokonale zosobnila.
Česká filharmonie s Herbertem Blomstedtem |
---|
18. ledna, Rudolfinum, Praha |
Hodnocení: 100 % |
RECENZE: Niterný Dvořák versus rytmický Ravel
