Článek
Hudební léto v metropoli odstartuje už v úterý 28. května kapela Jamaron, která chystá na Občanskou plovárnu svůj první samostatný pražský koncert pod širým nebem. O tři dny později se na břehu Vltavy představí zpěvák, skladatel a tanečník ADONXS.
Areál v Branických ledárnách se otevře 12. června koncertem losangeleské skupiny The Interrupters. Dva dny nato se tam představí mezinárodní projekt Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox, který dosáhl světového renomé předělávkami globálních hitů do swingového kabátu.
Zatímco v minulosti byl program postaven převážně na českých a slovenských účinkujících, letos přibylo množství zahraničních. Kromě The Interrupters a Scott Bradlee’s Postmodern Jukeboxu dorazí Američan Oliver Tree, britští Royal Blood či americká hiphopová kapela Arrested Development.
Adam Pavlovčin alias ADONXS: Když skládám, cítím se velice silný
„Díky zájmu zahraničních umělců, kteří jsou na evropských turné a stojí o zastávku v našem hlavním městě, můžeme obohatit program Prague Open Air o atraktivní jména světové hudební scény. Z toho máme velkou radost,“ vysvětlil Tomáš Staněk z pořadatelského sdružení Netradiční koncerty.
Řeší se hluk
Chystá se ale i další rozšíření. Už letos se několik menších akcí odehraje zkusmo na třetí scéně. „Ozvali se nám provozovatelé z prostoru Terasa Smíchov, která je na střeše obchodního centra Nový Smíchov. Rozhodli jsme se uspořádat tam ještě letos pár menších akcí, a pokud se podaří, mohla by z toho být třetí scéna Prague Open Air. Do budoucna se určitě nebráníme rozšíření o další zajímavé lokace,“ vysvětlil Staněk.
Pořadatelé byli terčem kritiky ze strany sdružení Hluk z Prahy 4. Přijali proto opatření, která neporušují pravidla pro takové situace.
„Už v minulém roce se nám podařilo v areálu Ledáren Braník zavést opatření, která vedla k tomu, že minimalizujeme šíření zvuku do okolí areálu. Hrajeme na pětadevadesát decibelů a používáme směrový zvukový systém, což v praxi znamená, že publikum si koncert naplno užije, ale šíření zvuku směrem ven z areálu se oproti prvnímu ročníku velmi výrazně snížilo. Výrazně jsme též zkrátili odpolední zvukové zkoušky a samozřejmě dodržujeme noční klid,“ konstatoval Staněk.
„S projektem Prague Open Air jsme začali v době covidu, kdy velké akce nebylo možné realizovat a my hledali cestu, jak dělat alespoň něco a přinést práci muzikantům i všem přidruženým profesím. Pražská letní open-air klubová scéna se ukázala jako něco, co lidi baví, jako něco, co na českém hudebním trhu chybělo. Naše dlouholetá domněnka, že v létě lidé prchají z Prahy, se nepotvrdila. Lidé přes léto v Praze jsou a chtějí se bavit,“ uzavřel Staněk.