Hlavní obsah

Na Colours chtějí více návštěvníků ze zahraničí, mají své agenty po celé Evropě

K výraznému rozšíření a prohloubení propagačních aktivit v zahraničí přistoupili pořadatelé Colours of Ostrava. S ohledem na rostoucí mezinárodní reputaci festivalu navázali nedávno spolupráci s promotéry z dalších zemí, kromě sousedních států také třeba v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku či Portugalsku.

Foto: Aleš Honus

Z minulého ročníku Colours of Ostrava

Článek

„Počet návštěvníků ze zahraničí nám stoupá, takže jsme usoudili, že má smysl se těmito aktivitami zabývat ve větší míře než doposud,“ řekl Přemysl Štěpánek z týmu Colours Of Ostrava, který má na starost právě vztahy se zahraničím.

To, že na Colours of Ostrava přijíždějí každým rokem tisíce návštěvníků z Polska, je s ohledem na geografickou polohu Ostravy přirozené, a je to tak už více než dvacet let.

Festival Colours of Ostrava začal ve Stodolní. Dnes se koná v bývalých železárnách

Hudba

„Popularita festivalu nám ale v poslední době vzrůstá i v řadě dalších evropských zemí. Důkazem je i skutečnost, že Colours of Ostrava byl nominován mezi deset nejlepších festivalů Evropy. K tomu se samozřejmě váže i naše zvýšená aktivita v zahraničí, takže pro letošní rok jsme navázali spolupráci s promotéry z několika dalších zemí. Starají se o propagaci festivalu, komunikují s novináři a s odbornou veřejností a samozřejmostí je pak komunikace s potenciálními návštěvníky například na sociálních sítích,“ uvedl Štěpánek.

Nejen čeština

Neodmyslitelnou součástí těchto aktivit je také vícejazyčný návštěvnický servis jak na internetu, tak i v samotném dějišti festivalu. „Webové stránky mají několik jazykových mutací. Kromě češtiny, polštiny a angličtiny také v italštině, němčině, španělštině, francouzštině i v maďarštině,“ řekl Štěpánek.

Také mobilní aplikace, která je pro řadu návštěvníků Colours nepostradatelným průvodcem, je kromě češtiny k dispozici i v angličtině.

Foto: Jaroslav Špulák, Novinky

Colours of Ostrava

„Anglickou verzi mají i veškeré informační materiály a na početné zastoupení zahraniční klientely jsou připraveny i infostánky. Počet českých návštěvníků převažuje, ale zahraničních návštěvníků jsou skutečně tisíce, takže na to musíme být připraveni, protože naší ambicí je být festivalem té nejvyšší evropské úrovně nejen z hlediska programu, ale i po stránce návštěvnického komfortu,“ doplnil Štěpánek.

Zájem z ciziny

Také ohlasy zahraničních návštěvníků i odborné veřejnosti podle něj svědčí o tom, že pro lidi z jiných zemí představuje festival skutečný fenomén.

„Promotéři z Anglie a Německa, které jsme tady měli loni, si doslova libovali, když jsme spolu s nimi areál procházeli. Festival je pro ně zajímavý nejenom po umělecké stránce a tím, v jak unikátním areálu se nachází, ale oceňovali i diskusní fórum Meltingpot, protože na jiných hudebních festival nic podobného v takovém měřítku není. A překvapeni byli i tím, že na Colours chodí i rodiny s dětmi a že na festival může přijít vlastně úplně kdokoliv a bude se tam cítit příjemně, protože si každý v programu najde něco podle svého gusta. Tenhle mix všeho je i v evropském měřítku naprosto unikátní a představuje něco, co festival povyšuje na ještě vyšší level,“ dodal Štěpánek.

Colours of Ostrava hlásí Zaru Larsson, Seana Paula i Sofi Tukker. Přidávají se k Lennymu Kravitzovi, Samu Smithovi a dalším

Hudba

Účinkující jsem loni hledal na čtyřech kontinentech, říká dramaturg Colours of Ostrava Filip Košťálek

Hudba

Související články

Výběr článků

Načítám