Článek
Z tvorby jedné ze čtyř stěžejních postav minimalismu byla vybrána tři Glassova díla. Jsou z konce šedesátých let, kdy Glass přicházel s konceptem minimalismu.
Smyčcový kvartet číslo 1, který zazní v české premiéře, je z roku 1966. Českou premiéru bude mít na Smíchově i o rok mladší Piece in the Shape of a Square pro dvě flétny.
Doplní je Two Pages pro klavír, na který bude hrát Miroslav Beinhauer, jenž má se soudobou hudbou a minimalismem velké zkušenosti.
RECENZE: Minimalista Glass připomenul v Arše dvacet let staré vystoupení s Ginsbergem

„Od obou skladatelů zazní po třech dílech,“ uvedla pro Novinky dramaturgyně Hana Dohnálková.
Od Kotíka to bude Ariane pro violoncello a klavír, předehra k opeře Master Pieces Existence vzdálenosti a Many Many Women Plus.
„Všechny boudu uvedeny v české premiéře. Platí to i o skladbě Many Many Woman na libreto Gertrudy Steinové, která u nás byla premiérově uvedena na Dnech nové opery Ostrava v roce 2022,“ vysvětlila Dohnálková.
Roli hraje právě ono Plus: „Many Many Woman Plus měla premiéru v Antverpách a Petr Kotík ji pro nás před několika dny dále upravil,“ dodala.
Současně s premiérou koncertu vyjde knížka s přepisem rozhovoru, který Glass a Kotík vedli v roce 2014.
Petr Kotík
Petr Kotík, narozený 27. ledna 1942, přijel do USA v listopadu 1969 na pozvání Tvůrčího centra nové hudby při Univerzitě státu New York.
O rok později při něm založil soubor S.E.M. Etabloval se jako přední těleso interpretující soudobou hudbu. Uváděl díla Johna Cage, Mortona Feldmana, La Monte Younga nebo Pauline Oliveros i Kotíkovy vlastní skladby.
Umělecký ředitel bienále Petr Kotík: Ostravské dny nejsou o mně, to bych považoval za ostudnou myšlenku
