Článek
Islandští GusGus, britští Leftfield a Sleaford Mods či faersko-islandské duo Kiasmos. Výběr zahraničních jmen byl letos v Brně skutečně široký.
Jejich vystoupení patřila mezi vrcholy stále rostoucího festivalu, který navštívilo na velodromu od čtvrtka do nedělního rána zhruba osm tisíc lidí.
Pořadatelé letos mohli postavit hned pět scén, z toho dvě vnitřní, přesto se festival tvářil jako příjemně útulný a organizačně dobře zvládnutý. Zejména mezi dvěma hlavními pódii, která vyrostla uprostřed areálu, se dalo pohybovat doslova pohledem.
RECENZE: Ed Sheeran a všechny krásy mainstreamu
Než navíc dohrála jedna kapela, na vedlejším pódiu už byla nachystaná další. Program tak odsýpal na minutu přesně podle plánu.
Výhodou nového místa konání byly nesporně i zastřešené tribuny za cyklistickým oválem, které zejména během tropické soboty poskytly návštěvníkům kýžený stín. Není se čemu divit, že pořadatelé rovnou oznámili, že i příští ročník bude na velodromu. Areál prakticky neměl chybu.
Hudební program odpálila ve čtvrtek dechovka v podání Františka Skály a Provodovjanů. Před pomalu plnícím se areálem vystoupila i kapela Bert & Friends, která dala fanouškům ochutnat hned několik ukázek z chystaného alba, které v listopadu pokřtí. A rozhodně je nač se těšit.
Z českých jmen ještě nutno zmínit kapelu The Ecstasy of Saint Theresa (Jan P. Muchow a Kateřina Winterová), jež prožívá velký návrat na pódia a navodila atmosféru z konce devadesátých a začátku nultých let, kterou naplno rozproudil set islandské elektronické kapely GusGus.
Zlatým hřebem večera bylo pak hodinu a půl dlouhé vystoupení Leftfield.
Polská exploze energie
Ačkoliv vrcholem druhého dne mělo být vystoupení ambientních až snových Kiasmos či syrově anglických Sleaford Mods, ještě předtím se na druhém největším pódiu objevil polský raper Zdechly Osa.
Místo jednoho mladíka s mikrofonem však na scénu vyskákalo snad sedm lidí, kteří dali dohromady energickou a zábavnou show, kterou lze označit snad za největší a nejpříjemnější překvapení celého festivalového programu. Skvělou rapovou show předvedl se svými kumpány i čerstvý držitel Brit Awards Casisdead, který rozhýbal jednu z vnitřních scén.
Sobotní program významně poznamenalo počasí, kdy odpoledne teploměr ukazoval až 36 stupňů. Na přímém slunci pod pódiem bylo prakticky k nevydržení, na což doplatili zejména vinohradští kluci z Dukly, jejichž skalní fanoušci se mačkali v nepatrném pruhu stínu, ti ostatní poslouchali melancholické tóny z tribuny, u kterých pořadatelé rozmístili kropicí vozy.
Ani úmorné vedro nezastavilo mejdan během setu, který pod širým nebem odehrál HRTL, z něhož se mohli jít lidé na chvíli vydýchat na vystoupení místy éterické Lenky Dusilové.
Parádní podívanou plnou emocí nabídli i Warhouse, projekt belgického hudebníka Maartena Devoldereho, známého rovněž ze skupiny Balthazar.
Brněnské Pop Messe za tři dny a tři noci ukázalo, že se od svého prvního regulérního ročníku v roce 2021 vyvinulo v plnohodnotný festival současné hudby, kde mají své místo jak hvězdy světového formátu, čeští alternativní umělci, tak i kulturní doprovodný program.
A lze konstatovat, že na brněnském velodromu všechno působilo jako fungující symbióza.