Článek
Řada čtenářů na chatu narážela na režisérovu celoživotní spolupráci s Petrem Jarchovským a stěžovala si, že prý točí i slabší scénáře. "Já si to nemyslím, navíc s Petrem chystáme dva projekty, které jsou velice odlišné od našich posledních filmů. Petrovi lidé zase vzkazují, že by ty jeho skvělé scénáře neměl točit tak slabý režisér," odepsal Hřebejk.
"Navíc jsme oba ve věku, kdy se nemůžeme řídit názory jiných lidí, samozřejmě s výjimkou manželek," doplnil.
Za svůj neosobnější film považuje Horem Pádem. "V jistém smyslu ho považuji v naší tvorbě za nejdůležitější, ačkoliv Pelíšky jsou populárnější a Musíme si pomáhat uspělo ve světě," dodal.
Padly i dotazy typu "není už dost filmů o mezilidských vztazích?" a návrhy, zda by nenatočil akční film. S tím ovšem u Hřebejka nikdo nepochodí. "Mně osobně filmy, které nejsou o mezilidských vztazích, nudí, ale žánrové filmy, na které se ptáte, tady nevznikají hlavně z finančních důvodů. Je to opravdu 10ti násobně, 100násobně dražší," odpověděl režisér.
Jan Hřebejk
Jan Hřebejk vystudoval společně se svým dlouholetým spolupracovníkem, scenáristou Petrem Jarchovským, Akademické gymnázium ve Štěpánské a pražskou FAMU. S Jarchovským napsal ještě během studií na FAMU scénář ke komedii z pionýrského tábora Pějme píseň dohola a v roce 1990 se ho podařilo zrealizovat. Film je dodnes považován za kultovní dílko. Velkou slávu sklidil filmový muzikál Šakalí léta o nástupu rock and rollu v Československu. Za divácký hit se považuje jeho retrokomedie Pelíšky a úspěšné byly i filmy Musíme si pomáhat, Pupendo, Horem Pádem, Kráska v nesnázích a Kawasakiho růže.