Hlavní obsah

Grammy jsou populárnější na internetu, Oscary vedou v televizi

Novinky, Stanislav Dvořák

Oscary mají sice větší sledovanost v televizi, ale hudební ceny Grammy mají výrazně větší dopad na internetu. Více se o nich diskutuje na sociálních sítích, zjistila studie společnosti Nielsen.

Foto: Chris Pizzello, ČTK/AP

Lady Gaga a Bradley Cooper na Oscarech

Článek

Studie sledovala v letech 2018/2019 různé americké ceny a jejich ohlas na internetu. Jako nejcitovanější, nejkomentovanější a nejsdílenější vyšly ceny Grammy. Nejslavnější hudební ceny světa vyvolaly asi 26 milionů interakcí na sociálních sítích. To znamená, že je někdo sdílel, okomentoval nebo „lajkoval“. Oscary dosáhly jen 17,7 milionu interakcí.

Většina cen nejoblíbenějších na síti souvisí spíše s hudbou, často se týkají i latinskoamerické oblasti, patří k nim třeba MTV Video Music Awards, Premio Lo Nuestro, Latin Grammy Awards a Latin American Music Awards.

Zpěváci a muzikanti mají na internetu největší fanouškovské základny, americké hvězdy středního proudu jako Katy Perry, Rihanna a Taylor Swift tam sledují miliony lidí.

Foto: Profimedia.cz

Cardi B na cenách Grammy

Je zjevné, že hudební Grammy přitahují víc teenagery, kteří neustále všechno komentují na internetu. Oscary jsou spíše usedlé, upovídané a moc se tam nezpívá a netančí, což teenagerům asi nevyhovuje. Jakmile ale během Oscarů vystoupila Lady Gaga a Bradley Cooper s filmovou písní Shallow, internet hned ožil.

Debata vyvrcholila s vystoupením Lady Gaga a Bradleyho Coopera, které vyvolalo 69 000 interakcí na Twitteru, potvrdila studie. Hned druhý den si 56 000 lidí písničku legálně stáhlo.

Během cen Grammy nejvíc lidí reagovalo na příspěvek Cardi B na Instagramu - studie zaznamenala 1,6 milionu reakcí. Obecně nejpopulárnější jsou na sociálních sítích obrázky, které lákají k reakci více než videa a texty.

Může se vám hodit na Seznamu:

Související témata:

Výběr článků

Načítám