Hlavní obsah

GLOSA: Kdy dosáhnou české komedie až na úplné dno?

Právo, Věra Míšková

Zdá se to až neuvěřitelné, ale odnepaměti nejpopulárnější český filmový žánr, komedie, se stal jednou z nejsmutnějších položek domácí kinematografie.

Foto: archiv, Bohemia MP

V hlavní roli filmu Ostravak Ostravski se představil Igor Chmela.

Článek

Při letošní úrodě hloupých, odbytých a mnohdy nesmyslných komedií jako Seznamka, Prázdniny v Provence, Dvojníci nebo Jak se zbavit nevěsty se dokonce případ od případu zdá, že se pomyslné dno stále vzdaluje.

Posledním příspěvkem je Ostravak Ostravski scenáristy Vladislava Kučíka a debutujícího režiséra Davida Kočára. Snímek avizovaný jako „komedie jako cyp“ vychází údajně z blogů a následných knížek Deníky Ostravaka. Kučík, inspirován zřejmě především jeho jadrným severomoravským dialektem, vytvořil postavu horníka, který zachránil své kolegy ze závalu a stal se hvězdou na pracovním i mediálním vzestupu.

Tuto postavu pak nechává procházet více či méně nesmyslnými situacemi a setkávat se s lidmi. Děj prakticky neexistuje, sled scének začíná jako situační komedie (hrdina si uprostřed směny musí nutně odskočit „na velkou“), postupně se mění na velmi nevydařený pokus o satiru a rodinné melodrama a vrcholí jako trapná sociální agitka. O řemeslných dovednostech nemůže být řeč, z hereckých představitelů snad jedině Igor Chmela působí dojmem, že o herectví někdy zavadil. A sponzorské výrobky z plátna trčí na příslovečných sto honů.

A zase se bude vybírat vstupné a lidé možná přijdou a zaplatí za brak, neboť využití popularity Deníků Ostravaka je dobrý markentingový tah. Ale rozhodně nic víc.

Související témata:

Výběr článků

Načítám