Článek
Být v pelotonu skupiny, která vyprodává sály a publikum si při vystoupeních zpívá její písně od začátku do konce, je inspirující. Kateřina Marie Tichá byla původně jen hostem Jelena. Její vlastní sólová dráha se nicméně rozjížděla těžkopádně, a tak to začalo vypadat, že z ní už je víceméně stálá členka formace, kterou na pódiu posílí jen na pár písniček.
Koncert v klubu Varšava ukázal, že v té roli pěvecky dozrála. Bez potíží zvládla všechny své party, příjemně překvapila pevným hlasem i interpretační jistotou. Ke starším písničkám přidala pár nových a v nich spolu s doprovodnou kapelou ukázala svou aktuální hudební tvář.
Skládá písně s atmosférou a velice dobrými texty. Nepřemýšlí o nich primárně jako o melodických zásobnících, nýbrž jako o uměleckém útvaru. Aniž by tedy melodie ve svých skladbách zanedbávala, přináší v nich především atmosféru a emoci. A do textů vkládá vybraná a správná slova, protože ve volném čase píše básně, což je pro textařku velmi dobrá průprava.
Tereza Balonová je na pódiu sama, ale kapelu přitom má. Vytvoří ji pomocí looperu, přístroje, který při vystoupení zaznamená a poté opakovaně přehrává hudební i pěvecké motivy. Ona si je do něj natočí, přičemž hravě zvládne i strukturované vokální party, a potom do toho doprovodu zpívá.
Činí tak s přehledem, s hlasem více vyzrálým, než by se od osmnáctileté písničkářky čekalo. Ten věk ji ale přece jenom trochu limituje, sice v textech. Tematicky je v nich trochu stereotypní, probírá v nich lásky a pocity z nich. A také se občas nevyhne klišé.
Přesto koncert v zaplněném klubu Varšava ukázal, jak obě dívky hudebně i interpretačně dorůstají. Každý v minulosti odehraný koncert jim dal zkušenost, kterou přijaly. I díky tomu se rodí dvě výrazné písničkářské osobnosti. A pokud pětadvacetiletá Kateřina Marie Tichá pošeptá své mladší kolegyni, že trpělivost se vyplácí, za čas budou obě vystupovat samostatně a bude také plno.
Může se vám hodit na Zboží.cz: