Hlavní obsah

Galerie v Pardubicích stěhovala díla za 300 milionů, půlkilometrovou trasu střežila policie

Pardubice

Umělecká díla za zhruba 300 milionů korun, které jsou součástí sbírky Gočárovy galerie v Pardubicích, se od středečních ranních hodin stěhovaly na novou adresu. Z pardubického zámku do areálu Gočárových mlýnů. Obě místa od sebe dělí řeka Labe a vzdušnou čarou pouze asi půlkilometrová vzdálenost. Vzhledem k hodnotě transportovaných děl probíhala celá operace v naprostém utajení a za dohledu policistů.

Foto: Policie ČR

Policisté střeží převoz uměleckých děl u budovy Gočárovy galerie

Článek

„Celá akce započala na nádvoří pardubického zámku, kde policie nejprve dohlédla na naložení uměleckých skvostů. Poté se ozbrojená kolona rozjela směrem do areálu Gočárových mlýnů, kde byly obrazy opět pod dohledem policistů uloženy do tamního depozitu,“ uvedla policejní mluvčí Iveta Kopecká.

Foto: Gočárova galerie

Emil Filla, Tři ženské akty se psem, 1929, sbírka Gočárovy galerie v Pardubicích

Transport musel být s ohledem na velké množství děl proveden na třikrát. Mezi nimi byl například obraz od Emila Filly s názvem Tři ženské akty se psem.

Velitelem zásahu byl Zdeněk Klubrt z odboru služby pořádkové policie. Jak prozradil, není úplně na denním pořádku, že by policie zajišťovala převoz takto cenných děl.

„To s sebou pochopitelně přináší určitá bezpečnostní rizika, na která jsme se snažili být maximálně připraveni. Do poslední chvíle jsme celou akci drželi v utajení,“ dodal Klubrt.

Pastel Jana Zrzavého je k vidění poprvé za téměř sto let. Bude se dražit za více než tři miliony

Kultura

Z hospodářského zázemí zámku přímo do mlýna

Stěhování souvisí se stěhováním Gočárovy galerie z původního místa v areálu pardubického zámku do zrekonstruovaných bývalých automatických mlýnů. Původní Východočeská galerie byla otevřena před téměř 71 lety a od počátku sídlila v hospodářské části zámku. V roce 2017 rozhodla krajská rada o využití tohoto prostoru pro potřeby Východočeského muzea a o přemístění sídla galerie do bývalých automatických mlýnů, do budovy navržené architektem Josefem Gočárem. V té souvislosti byla loni galerie přejmenována po tomto architektovi.

Foto: Policie ČR

Transport uměleckých děl z pardubického zámku

Městská galerie v Praze řeší, jak zachránit Orchideje sester Válových

Kultura

Výběr článků

Načítám