Hlavní obsah

Galerie DOX přichystala tři výstavy, nechybí snowguitars či Bob Dylan

Právo, Kateřina Farná
Praha

Pražské Centrum současného umění DOX otevírá novou sezónu třemi výstavami. Do 7. března budou v rámci zdařilé expozice k vidění kresby, objekty a futuristické hudební nástroje Michala Cimaly, na které hraje třeba holicím strojkem. Autor, kombinující rozdílná média, reprezentuje současnou výtvarnou scénu.

Článek

„Rekonstruoval jsem snowboardy do podoby bizarních, ale funkčních kytar. Používám známé součástky z aut nebo počítačů. Je to tradiční princip asambláže, kdy se věci vedle sebe tak dlouho skládají, až to klapne,“ představil Cimala kolekci tzv. snowguitars.

Další je projekt českého konceptualisty Jiřího Kovandy a dánských autorek Niny Beierové a Marie Lundové nazvaný Bob Dylan, Bob Dylan, Boba Dylana (do 28. března). Je zamýšlen jako dialog mezi umělci a kurátorkou Edithou Jeřábkovou.

„Název vytvořily umělkyně, které byly fascinovány skloňováním jména Bob Dylan. Viděly to v katalogu Jiřího Kovandy a myslely si, že je to ženská verze jména. Vznikla tak repetice, která má evokovat přítomnost dvou umělkyň a jednoho umělce,“ vysvětlila kurátorka Editha Jeřábková.

A konečně v nejvyšším patře galerijní věže vystavuje do 18. dubna španělský umělec Juan Garaizabal hravou instalaci pojmenovanou Kostel v pohybu, zasvěcenou již neexistujícímu Českému betlémskému kostelu v Berlíně. Ten byl během 2. světové války těžce poškozen a následně stržen.

Umělec budovu „oživil“ a vytvořil tak v DOX nadmíru zajímavým a komplexním způsobem její pietní památku.

Související články

Výběr článků

Načítám