Článek
"Ne, vůbec jsem se toho názvu nezděsil," řekl na setkání tvůrců filmu s novináři Nero a dodal, že na herectví miluje právě riziko a dobrodružství, jaké přinášejí nové věci. "Pro mě je film univerzální a není důležité, kde ho člověk dělá. Sám jsem už ztělesnil ve filmech postavy 30 různých národností a doufám, že v tom budu pokračovat," řekl herec.
"Jsem také velmi zvědavý člověk, a když jsem četl scénář, připadal mi zajímavý a trochu mimo vše ostatní, s čím se člověk běžně setkává. To mě zaujalo. Víte, měl jsem štěstí, že jsem kdysi žil v Anglii, a tam jsem se seznámil a pracoval s Laurencem Olivierem. A ten mi tehdy řekl: "Vypadáš dobře a mohl bys hrát samé hrdiny. Budeš úspěšný, ale monotónní. Nebo existuje druhá cesta - stát se skutečným hercem. Pak budeš riskovat, zažiješ vrcholy i pády, ale nakonec zvítězíš," zavzpomínal Nero a dodal, že i práce na tomto film pro něj představuje novou zkušenost.
Pokud však jde o jeho pobyt v České republice, v tom nováčkem není, byl už dvakrát hostem karlovarského festivalu a zhruba před deseti lety v Praze, kam přijel v sobotu, natáčel.
Jací jsou lidé po orgasmu?
Scénáře filmu Post coitum, který je uváděn s podtitulem "o vztazích, z nichž se láska nevytratila, protože tam nikdy nebyla", se před časem producentsky ujala Deana Jakubisková. "Připadal mi odvážný a kontroverzní, pozoruhodné bylo už to, že ho nikdo nechtěl a nedostal žádný grant. Půldruhého roku jsme na něm ještě pracovali, velmi se tím změnil a musím říci, že když jsme ho nabídli Francovi Nerovi, měl jen velmi drobné připomínky."
Post coitum má devět postav, z toho čtyři muže a pět žen a všichni se se všemi setkají. Dvacet miniepizod, odehrávajících se "post coitum", se slévá do jednoho příběhu o lásce, sexu a vztazích. Podle tvůrců filmu je totiž člověk po orgasmu ve zvláštním rozpoložení. Neusiluje o to, o co usiloval před chvílí. Směje se věcem, pro něž by před chvílí vraždil. A to ještě netuší, zda dostal, co chtěl.
"Jde vesměs o lidi, kteří hledají štěstí přes vlastní ego a proto ho nikdy nemohou najít. Nežijí spolu, ale vedle sebe a proto jejich vztahy končí na sebestřednosti," charakterizovala film Jakubisková a autor a režisér Bystroň dodal: "Jsou to lidé, kteří se seznamují prostřednictvím sexu. Místo pozdravu jdou do postele, aby se objevili - svá těla i myšlenky. Pozdrav zkrátka začíná orgasmem."
Langmajerovi nahota nevadí
V dalších rolích uvidíme například Jiřího Langmajera, jenž k některým ze scén, které ho při natáčení čekají, poznamenal: "Kdo chodí do divadla, ví, že hraju rád a nahatý, takže nic nového. Beru to zkrátka jako třešničku na mé nahaté kariéře," rozesmál přítomné připomínkou své role v Králi Learovi.
Richard Krajčo odpovídal na dotaz, co ho na scénáři zaujalo, ve vážném tónu: "Nemám rád ty hezké české úsměvné filmy a tohle je něco úplně jiného. Scénář je opravdu ostrý a podle mého názoru vystihuje realitu."
Lucie Vondráčková zase o přijetí role v tomto filmu okamžitě přiznala: "Já to mám jednoduché, moji postavu v tom filmu zbaví panenství Franco Nero, a to rozhodlo."
"Franco Nero tam hraje takového sukničkáře, lva salonů a fotografa, který láme jednu ženskou za druhou. Je sice starší, zato však má potřebné zkušenosti a charisma, které potřebuje," dodal režisér. Podle producentky Deany Horváthové Franco Nero splňuje představu svůdce, který dostane každou ženu.
Nero, který oslaví 21. listopadu třiašedesáté narozeniny, o své postavě fotografa řekl, že je to člověk, který hodně věří na rodinu. Nicméně sdělení Vondráčkové i úryvek ze scénáře, jenž mu přisuzuje například větu "Z toho už jsem vyrost, abych chtěl, aby se to líbilo i někomu jinému, než mě", napovídá spíš na jiný typ muže...
Nechme se tedy překvapit, producentka Deana Jakubisková zatím tají i to, kdo bude slavného italského herce dabovat do češtiny. Premiéra je naplánována na 20. května 2004.
Bystroň debutoval Cabrioletem
Marcel Bystroň je držitelem ceny Debut roku 2001 z přehlídky Finále Plzeň, kterou získal za prvotinu Cabriolet. Film však neměl příliš kladný ohlas u kritiky ani velkou odezvu u diváků.