Článek
Černá komedie švédského režiséra Rubena Östlunda zaujme především svým ne moc tradičním pohledem do obvykle nablýskaných světů. A je jedno, zda zrovna popisuje modeling, influencery, nebo „jen“ superboháče.
Všichni žijí v nablýskaných světech luxusních restaurací, hotelů a jacht. Stačí však jeden okamžik, aby jejich výhody náhle, rychle zmizely. Krása, peníze a vliv jsou jim všem najednou k ničemu. Mají jediný cíl: přežít. A krása jim v tom může hodně pomoct. Anebo ne?
„Náš vzhled je jednou ze základních věcí, se kterými se jako lidé musíme vypořádat. To, jak vypadáme, ovlivňuje každé společenské setkání. Skutečnost, že vzhled hraje ve společnosti tak klíčovou roli, je něco jako univerzální nerovnost. Krása je ale též měnou s devalvující hodnotou, a tudíž prokletím, pokud jí přisoudíte hodnotu příliš velkou,“ popisuje svou fascinaci světem modelingu Ruben Östlund.
Zlatou palmu v Cannes získal Triangle of Sadness švédského režiséra Östlunda
Zajímavé je, že k němu má velmi blízko. Jeho exmanželka Andrea se živí jako módní fotografka. Některé scény z filmu, dialogy ústředního páru modelů a influencerů: Carlem (Harris Dickinson) a Yayou (Charlbi Dean Krieková), jsou inspirovány jeho rodinným životem.
Režisérovi se i díky tomu podařilo vytvořit ve filmu divácky fungující pár. Společně si ovšem již nikdy nezahraje. Krieková před pár týdny, teprve ve 32 letech, náhle zemřela.
Herečka Charlbi Deanová náhle zemřela ve 32 letech
Trojúhelník smutku uvádí do kin distribuční společnost Aerofilms.