Hlavní obsah

Sutnar, Mucha, turistické značky i pivo. Americký znalec mapuje český design

Čeští filmaři dotočili první celovečerní film s názvem Identita: Film o českém grafickém designu. Mapují více než sto let české vizuální kultury. Vrcholná díla, ale i řadu osobností ve snímku představí Nicholas Lowry, Američan s českými kořeny, vášnivý sběratel a odborník na grafický design a staré plakáty.

Foto: Projekt Identita

Nicholas Lowry a Identita: Film o českém grafickém designu

Článek

„Ve své naivitě jsem si myslel, že budu jako moderátor tohoto projektu sdílet to, co miluji na české vizuální kultuře a grafickém designu, s lidmi, kteří o tom tolik nevědí. Ke své radosti jsem se v průběhu natáčení dozvěděl tolik, že moje ,osobní česká identita‘ vzrostla ještě více,“ uvedl Nicholas Lowry.

Foto: Projekt Identita

Nicholas Lowry a Identita: Film o českém grafickém designu

Výběr průvodce pro film nebyl náhodný. Předci známého dražitele a vůdčí osobnosti newyorské Swann Auction Galleries v roce 1909 založili v Praze jednu z výrazných továren, která také promluvila do historie české grafické identity.

RECENZE: Superžidé. Zakladatelé významných fotbalových klubů

Kultura

Snímek režisérky Kateřiny Mikulcové představí grafický design jako okno do české historie, povahy a národního příběhu. Nicholas Lowry alias Nicho v něm mapuje významné české značky, jako jsou Baťa či Pilsner Urquell.

Foto: Projekt Identita

Nicholas Lowry a Identita: Film o českém grafickém designu

Film začíná v New Yorku, ale Nicho postupně zavítá i do Prahy, Brna, Litomyšle, Zlína či Plzně, kde prozkoumá například dílo Ladislava Sutnara, Alfonse Muchy nebo Josefa Váchala.

Nevynechá tuzemskou knižní tvorbu, grafickou podobu bankovek, typografii ani orientační systémy. Představí i současnou generaci tvůrců, jako jsou Petr Babák, Martin Pecina nebo Aleš Najbrt.

Foto: Projekt Identita

Nicholas Lowry a Identita: Film o českém grafickém designu

Nichovy cesty vedou také na jižní Moravu za estetikou vinných etiket, vydá se i na trampský výlet po značených trasách Klubu českých turistů. V průběhu svého putování nalézá odpovědi na otázky, co česká vizuální komunikace vypovídá o zdejší identitě a jak ji představit i těm, kteří Česko neznají.

Film půjde do kin 10. října.

Šéf Moravské galerie Jan Press: Uměním je i skvěle uvařený oběd. Nejsou to jen vystavená díla

Kultura

Nechci být člověk jednoho hitu, říká renomovaný český designér skla Lukáš Novák

Kultura
Související témata:
Seriál Identita
Nicholas D. Lowry

Výběr článků

Načítám