Článek
Ke své velké premiéře po skončení nejslavnějšího seriálu desetiletí tedy Kaley nedostala protiúkol, což by se docela hodilo, ale zapadla do škatulky. Cassandra je slušně řečeno tak trochu nanynka. Praštěná, nezodpovědná, do intelektuálky má daleko. Dělá spoustu hloupostí, má problém s alkoholem (jako Penny) a s promiskuitou (jako Penny). Svých eskapád občas lituje, ale dlouho jí to nevydrží.
Hlavní zápletka série (nevinná se probudí vedle zavražděného a vůbec nic nechápe) neaspiruje na originalitu, ale Letuška se naštěstí hodně liší od podobných příběhů, které se pravidelně vracejí už od dob Hitchcocka.
Když se v otvírací scéně Letušky Cassie ocitne v bangkokském hotelovém pokoji s mrtvolou jakéhosi Alexe, se kterým opilá spala, vrší jeden nesmysl za druhým, až to vypadá, že snad chce, aby ji odsoudili za vraždu, které se zjevně nedopustila. Zanechá spoustu stop na místě činu, posléze zbytečně prchá z letiště v Americe, i když ji FBI požádala, aby tam počkala, nebo vyhledá bývalé pracoviště mrtvého a divně se tam vyptává. Až se divák musí ptát, jestli ta postava skutečně může být tak hloupá.
Vysoká míra „nanynkovství“ je dána tím, že Letuška má být nejen thriller, ale i komedie. Salvy smíchu nevyvolává, lehké pousmání však ano. Zábavu přinášejí třeba konverzace Cassie s její chytřejší kamarádkou právničkou, která je ochotná ji zastupovat zadarmo.
Cuocová hraje Cassie dobře, na velmi vyděšenou a trochu povrchní blondýnu byla asi ideální kandidátkou. Hlavně se ale může opřít o scénář Steva Yockeyho, jenž dokáže udržet napětí a současně si dopřává mírné dávky vtipu.
Letuška je oddechovka, kde se nic zásadnějšího o životě nedozvíme, ale pokud udrží tempo prvních dvou dílů až do konce, bude to fajn zábava.
Celkové hodnocení: 70%