Článek
Vyplývá to alespoň z průzkumu, který udělala společnost AXOCOM. Zaměřila se v něm na návyky a využití streamovacích platforem.
Data mimo jiné ukazují, že Češi se aktuálně nejčastěji při předplácení platforem rozhodují podle ceny. Ta je klíčová pro 38 % respondentů. Druhým nejdůležitějším kritériem je nabídka, podle té se rozhodovalo 30 % předplatitelů. Popularitu a povědomí o jednotlivých značkách platforem uvedlo jako důvod 22 % dotázaných. Zbylých 10 % dalo na doporučení známých.
„Češi jsou značně konzervativní, a to ovlivňuje jejich rozhodování. Když už to není zadarmo, tak chtějí za minimum peněz maximum možného. Proto nejvíce koukají na cenu a šíři nabídky. Naopak jen 5 % předplatitelů vůbec cenu neřeší,“ říká televizní odbornice a ředitelka společnosti Erika Luzsicza.
Akce, slevy a bonusy
Co se ceny týče, tak z průzkumu vyplývá, že Češi nejvíce slyší na marketingové akce, rozhoduje se podle nich až 70 % předplatitelů.
„Lokální služby pak nejčastěji rostou díky zvýhodněným balíčkům, tedy spojení s dalšími službami a nabídkami. Bez toho by neměly možnost dotáhnout se v popularitě jinak dominantnímu Netflixu,“ popisuje dále Luzsicza s tím, že mezi těmi, co začali s využíváním služby zdarma v rámci promo akce, celá třetina přiznává, že se stali „nechtěně“ platícími diváky. Službu jednoduše zapomněli zrušit.
Anketa
Zajímavý pohled přináší i dlouhodobí uživatelé streamovacích platforem. Ti se totiž shodují (58 %), že je těžké se pro ně v nabídce orientovat. Hledáním vhodného pořadu stráví i více jak jednu hodinu týdně. Dalších 25 % diváků uvádí, že jim přijde nabídka pouze jedné služby nedostatečná. A jen 17 % dotázaných uvádí, že jsou bez výhrad spokojeni s tím, co dostávají.