Článek
Kniha No Rules Rules už vzbudila zájem v zámoří. U nás teď vyšla pod názvem Pravidlo žádných pravidel: Převratná firemní kultura, díky níž Netflix dobyl svět.
Streamovací služba má víc než 193 milionů uživatelů ve 190 zemích. Jak je možné, že je tak úspěšná? Hastings tvrdí, že ignoroval zažité standardy řízení firem a vyvinul systém, který dosud nikde nefungoval. Erin Meyerová doplňuje jeho vyprávění marketingovými a obchodními znalostmi.
Hastings dává přednost inovaci před efektivitou a nechce zaměstnance pořád kontrolovat. V Netflixu neexistují žádná pravidla pro dovolenou ani pro výdaje. Zaměstnanci se nesnaží potěšit šéfa, místo toho mu poskytují upřímnou zpětnou vazbu. Podle něj to vedlo k bezkonkurenční rychlosti a k odvaze, díky kterým Netflix ovládnul svět internetu.
Bude to nový Amadeus? Vojta Dyk hraje geniálního skladatele z 18. století
„Reed Hastings brzy zjistil, co je zapotřebí k vybudování velké společnosti, která navíc velkou zůstane,“ tvrdí Jim Collins, autor knihy Jak z dobré firmy udělat skvělou a spoluautor knih Build to Last a Beyond Entrepreneurship. „V knize Pravidlo žádných pravidel společně s Erin Meyerovou popisují koncept, díky kterému se Netflix stal jednou z nejosobitějších a nejpůsobivějších společností na planetě,” dodává.
Největší konkurencí Netflixu jsou HBO Max, Disney Plus a také Amazon. HBO Max nedávno oznámil, že chce posílit svou pozici uvedením filmů jako Duna, Matrix 4, The Little Things, Tom a Jerry, Godzilla vs. Kong nebo Mortal Kombat ve stejný den jako kina. Během roku 2021 začne nově operovat v Evropě.