Článek
Disney, který vlastní také značky Marvel, Star Wars či Pixar, může dávat novinky na internetovou službu Disney+, která vynáší velmi slušně. Už má přes šedesát milionů předplatitelů.
„Chceme to nejlepší rozhodnutí pro naši společnost, ne mít předem určeno, že film je určen pro kina a televizní pořad je pro ABC,” uvedl šéf společnosti Bob Chapek.
V budoucnu už tak bude jedno, jak moc je film velkolepý a jestli má oscarový potenciál. Půjde čistě o to, jestli by v kinech vydělal víc než na internetu.
Další festivaly padají. Nebude Blues Alive ani Das Filmfest

„Tím, kdo bude dělat tato rozhodnutí, budou vlastně spotřebitelé,” řekl Chapek. „Právě teď volí svými peněženkami a volí silně ve prospěch Disney+. My se chceme ujistit, že jdeme tou cestou, kterou chtějí spotřebitelé.“
Svět filmu prožívá zásadní změnu, kterou zrychlila pandemie koronaviru, ale podle šéfa společnosti Disney by k tomu časem došlo stejně. Problém to představuje především pro multikina. Menší a klubová kina, orientovaná na úplně jiné filmy, Disney nemusí příliš zajímat.