Hlavní obsah

Dohnat a předehnat. Disney nalákal víc předplatitelů než obr Netflix

Disney uvádí, že má celkově víc předplatitelů streamovacích služeb než Netflix. Navíc chystá na americkém trhu další službu, která počítá i s reklamou.

Foto: Netflix

Gray Man od Netflixu moc nenadchnul. Na snímku Ana de Armas a Ryan Gosling.

Článek

Firma Disney uvedla, že měla v červenci 221,1 milionu předplatitelů na všech svých platformách po celém světě. Netflix ztratil skoro milion zákazníků za čtvrtletí, a dostal se tak na celkové číslo 220,67 milionu.

Disney provozuje platformy Hulu, sportovně zaměřenou ESPN+ a aktuálně nejdiskutovanější novinku Disney Plus, po které je největší poptávka.

Někteří kritici však tvrdí, že srovnávání čísel není fér.

Samotná Disney Plus si za čtvrtletí připsala 14,4 milionu předplatitelů, což je více, než se čekalo. Zájem o domácí streaming už dnes nesouvisí jen s covidovými omezeními, protože kina jsou otevřena v Evropě i v Americe, jen do nich málokdo chodí.

Reklama je nevyhnutelná

V blízké budoucnosti Disney nabídne streaming s reklamou za menší poplatek a luxusnější služby bez reklamy. Už avizovala, že ze strany zadavatelů reklamy je cítit velký zájem. Disneyho streamovací byznys je zatím ve ztrátě, ale potenciál pro růst je značný.

Analytik Paolo Pescatore uvedl, že nastal „klíčový moment ve streamovacích válkách“ a Disney má větší prostor pro růst než Netflix.

Výběr článků

Načítám