Článek
Generální ředitel festivalu Thierry Frémaux k tomu v prohlášení uvedl: „Nikdo neví, co může přinést druhá polovina roku a zda bude vůbec možné v roce 2020 uspořádat velké filmové akce, včetně festivalu v Cannes. Rozhodli jsme se proto v tomto neobyčejném roce formát festivalu přizpůsobit situaci. První iniciativou je Marché du Film Online, který je organizován po konzultaci a za účasti mnoha profesionálů z celého světa.“
Online edice nabídne virtuální budky pro obchodní zástupce a virtuální pavilony pro instituce. Trh má aplikaci pro videohovory a nabídne i online screeningy.
Ředitel trhu Jérôme Paillard k tomu dodal: „V této náročné situaci se filmový průmysl potřebuje setkat. Průzkum, který jsme provedli minulý týden mezi distributory po celém světě, odhaluje, že osmdesát procent z nich má zájem o online trh a šedesát šest procent má kapacitu na tvorbu akvizic.“