Článek
Fabelmanovi
Novinka Stevena Spielberga Fabelmanovi dokazuje vrcholnou formu pětasedmdesátiletého filmaře. Snímek, který je inspirován jeho dětstvím a dospíváním, je především příběhem velké lásky v mnoha podobách. Hrdina filmu Sammy prochází tímto obdobím se všemi jeho radostmi i bolestmi, a souběžně s tím objevuje a poznává svou celoživotní lásku, film. Spielberg jako mistrný vypravěč dokáže obojí propojit s naprostou přirozeností. Diváky vtáhne do příběhu se suverénní jistotou, rozesměje i rozpláče, aniž by k tomu použil sebemenší berličku.
Buko
Scenáristka a režisérka Alice Nellis se na půdorysu dvou rodin zabývá tématem překonávání strachu, vztahy rodičů a dětí a touhou nevzdat aktivní, svobodný a plnohodnotný život navzdory okolnostem a omezením. Ačkoliv je titulní hrdina filmu Buko kůň, ve filmu je - jako ostatně ve většině režisérčiných filmů - nejdůležitější vztah matek a dcer. Hlavní ženská postava Anna sice bude muset mnohé překonat, hodně se toho naučit a zvládnout, ale včas si uvědomí, že poté, co vychovala děti (a pohřbila manžela), chce žít vlastní svobodný život.
Oběť
Jednu z nejsilnějších hrdinek posledních let přivádějí na plátno scenárista Jakub Medvecký a režisér Michal Blaško. Jejich Oběť už se prezentovala na filmových festivalech a Slovensko ji vyslalo do oscarového klání. Hrdinkou je Irina, čtyřicátnice z Ukrajiny, která žije se synem už řadu let na českém maloměstě, ale občanství stále nedostala. Když ji na jedné z cest pro potřebné dokumenty zastihne zpráva, syna přepadli, zmlátili a teď v umělém spánku čeká na operaci, pochopíme, že tato žena jde za svým s urputností, silou a přesvědčením, a když jde o její dítě, žádná překážka není dost velká. Jenže možná je to všechno jinak.
Trojúhelník smutku
Scenárista a režisér Rueben Östlund, který patří k nejchytřejším i nejmistrnějším evropským filmařům, natočil břitkou, trefnou a vtipnou satiru na současný svět. Nešetří přitom ani odporně bohaté, mocné a zhýralé, ale ani ty, kteří jim s vidinou tučného spropitného otrocky slouží. S lehce odtažitým nadhledem se trefuje do hodnotových žebříčků, do pokrytectví všech vrstev, i do ideologií napříč spektrem a předkládá naprosto originální portrét 21. století.
Název jeho filmu je termín ze světa módy, označuje se jím vráska mezi obočím, která se sice věkem prohlubuje, ale lehký botox ji prý spraví…
Il Boemo
Životopisný film o svého času nejslavnějším českém barokním skladateli Josefu Myslivečkovi připravoval Petr Václav deset let a znovu potvrdil, že vytrvalost a jasná vize, jak má dílo vypadat, se vyplácí. Václav napsal soudržný a poutavý scénář, který zahrnuje jak Myslivečkův osobní a profesionální život, tak i pozoruhodné vyobrazení Itálie 2. poloviny 18. století zejména v prostředí operních domů a tehdejší společenské smetánky. Il Boemo je nadprůměrný, velmi dobře natočený příběh vzestupu a pádu člověka, jehož hudba stojí za to, aby byla znovu objevena.
Může se vám hodit na Firmy.cz: Kina