Článek
V Berlíně stačí potvrzení o očkování nebo prodělání nemoci pouze v restauracích a jiných veřejných prostorách, na festivalu musí jeho účastníci navíc předkládat při každém vstupu do kina každodenní antigenní test. Kapacita sálů je snížená, online vstupenky vydává počítač, tak aby diváci seděli ob sedadlo.
Jak zdůraznili jeho ředitelé Mariette Rissenbeeková a Carlo Chatrian, jde o krok k normálnosti. I vzhledem k policejním hlídkám, které křižují festivalová prostranství, je to spíše jen krůček, ale i tak patří organizátorům díky a uznání, že po loňské pauze dokázali festival otevřít nejen v online prostoru. „Je pro nás důležité, aby lidé mohli opět do kin a užívat si filmy,“ prohlásila na úvodní ceremonii Rissenbeeková.
Účastníci slavnostního zahájení zhlédli první soutěžní film, novinku Francoise Ozona Peter von Kant, který je volnou adaptací díla Rainera Wernera Fassbindera Hořké slzy Petry von Kantové. Nejvíce pak zaujala páteční projekce filmu rakouského režiséra Ulricha Seidla Rimini, který podává drsný obraz života bývalé popové hvězdy Richieho Brava, který ustrnul kdesi v časech Vinnetoua, jehož plakáty stále visí na zdi jeho pokoje.
Dnes se tento looser živí jako podřadný zpěvák a gigolo. Na jeho příběhu se Seidl s nevídanou hloubkou a bez sebemenších servítků zamýšlí nad mládím, stárnutím, smrtí i palčivými otázkami současnosti.
Předsedou mezinárodní poroty je scenárista a režisér M. Night Shyamalan.