Článek
Prvně jmenovaný je u nás známý především svým debutem Rekonstrukce (2003), za nějž získal dvě ocenění na festivalu v Cannes.
FFF pražským divákům nabídne také projekci snímku Offscreen (2006).
Zatímco Rekonstrukce vychází z neobarokní romantiky, Offscreen má blíže k filmům manifestu Dogma.
V Dánsku ctěný herec Nicolas Bro zde ztvárňuje sám sebe a podstupuje pokus, jehož podstatou je snímat kamerou svůj každodenní život. Netuší, kam až ho svět viděný okem kamery dovede – rozhodně to není nic veselého.
Tato naturalistická studie spějící k lynchovsky temnému závěru by rozhodně neměla ujít pozornosti diváků festivalu. Ti budou mít příležitost vidět i zatím poslední film Christoffera Boea – Everything Will Be Fine (2010), který je označován jako politický thriller, ale jeho skládačka je mnohem komplikovanější, než by se u žánrového filmu čekalo.
Boe v něm rafinovaně rozvíjí dvě paralelní příběhové linie. Základní zápletka vychází z nešťastné okolnosti, při níž se hlavní hrdina dostává k citlivým materiálům odhalujícím mučení iráckých zajatců dánskými vojáky.
Druhý režisér v hlavní porotě, Angličan Daniel Mulloy, je jedním z nejúspěšnějších režisérů krátkometrážních filmů v Evropě. Za svých pět filmů z celkového počtu šesti získal tento britský autor (vystudovaný výtvarník) na různých přehlídkách více než 60 ocenění.
Momentálně se připravuje na svůj vstup do celovečerní tvorby, a to hned ve dvou projektech. Jeden z nich vznikl shodou okolností z iniciativy dánských filmařů (mj. Larse von Triera a Thomase Anderse Jensena) – jedná se o trilogii, kde každý z filmů bude debutem nadějného evropského režiséra. Volba Dánů padla v jednom případě na Mulloye.
Na festivalu diváci uvidí čtyři Mulloyovy snímky – Sister (2004), Antonio’s Breakfast (2005), Dad (2006) a Son (2007).