Článek
Hlavním tématem Mezinárodního festivalu debutů a studentských filmů Fresh Film Fest (FFF), který se bude v Praze konat od 25. do 29. srpna, jsou letos hrdinové. A hrdinství se odráží nejen ve výběru filmů, ale také ve vizuálním stylu, v němž si autorky Adéla Svobodová a Pauline Kerleroux pohrály s konceptem barevných filtrů.
S podobnými prvky pracuje také Jitka Rudolfová ve čtyřech festivalových znělkách. Podle slov tiskové mluvčí festivalu Kláry Mixové přetavila Rudolfová své hrdiny z filmu Zoufalci do spíš trapně zoufalých hrdinů. V klipech se objeví Jaroslav Plesl, Václav Neužil, Pavel Šimčík a Radovan Síbrt.
„Na základě námětu, který si organizátoři Freshfilmu vybrali, začal prakticky běžný postup natáčení. I když musím říct, že to bylo založeno zejména na improvizaci herců - Jaroslava Plesla, Vaška Neužila a Pavla Šimčíka. Natáčelo se v ateliéru na video. Zásadnější pak bylo obrazové zpracování v postprodukci, kdy bylo tematicky zvoleno barvení a vzájemné se prolínání obrazu,“ popsala Jitka Rudolfová vznik znělky Fresh Film Festu.
„Na základě námětu, který si organizátoři Freshfilmu vybrali, začal prakticky běžný postup natáčení. I když musím říct, že to bylo založeno zejména na improvizaci herců - Jaroslava Plesla, Vaška Neužila a Pavla Šimčíka. Natáčelo se v ateliéru na video. Zásadnější pak bylo obrazové zpracování v postprodukci, kdy bylo tematicky zvoleno barvení a vzájemné se prolínání obrazu,“ popsala Jitka Rudolfová vznik znělky Fresh Film Festu.
„Na základě námětu, který si organizátoři Freshfilmu vybrali, začal prakticky běžný postup natáčení. I když musím říct, že to bylo založeno zejména na improvizaci herců - Jaroslava Plesla, Vaška Neužila a Pavla Šimčíka. Natáčelo se v ateliéru na video. Zásadnější pak bylo obrazové zpracování v postprodukci, kdy bylo tematicky zvoleno barvení a vzájemné se prolínání obrazu,“ popsala Jitka Rudolfová vznik znělky Fresh Film Festu. „Natáčet znělku byla pro mě úplně nová zkušenost. Snažila jsem se k tomu určitým způsobem přistupovat jako k filmu, ale zjistila jsem, že to není úplně tak možné - nejhorší bylo vše - veškerý "příběh" včetně pointy vměstnat do předepsaných 30 sekund. A ani o sekundu víc. Přiznám se, že to bylo pro mě velmi frustrující, jednoznačně se mi potvrdilo, že film je mi bližší, ve všem. Nicméně, nakonec se udělaly další a delší verze znělek - budou tři, kdy se tam každý herec objeví samostatně ve své etudě. Tyto znělky poběží vždy před jednotlivými bloky programu na festivalu,“ dodala.
„Na základě námětu, který si organizátoři Freshfilmu vybrali, začal prakticky běžný postup natáčení. I když musím říct, že to bylo založeno zejména na improvizaci herců - Jaroslava Plesla, Vaška Neužila a Pavla Šimčíka. Natáčelo se v ateliéru na video. Zásadnější pak bylo obrazové zpracování v postprodukci, kdy bylo tematicky zvoleno barvení a vzájemné se prolínání obrazu,“ popsala Jitka Rudolfová vznik znělky Fresh Film Festu. „Natáčet znělku byla pro mě úplně nová zkušenost. Snažila jsem se k tomu určitým způsobem přistupovat jako k filmu, ale zjistila jsem, že to není úplně tak možné - nejhorší bylo vše - veškerý "příběh" včetně pointy vměstnat do předepsaných 30 sekund. A ani o sekundu víc. Přiznám se, že to bylo pro mě velmi frustrující, jednoznačně se mi potvrdilo, že film je mi bližší, ve všem. Nicméně, nakonec se udělaly další a delší verze znělek - budou tři, kdy se tam každý herec objeví samostatně ve své etudě. Tyto znělky poběží vždy před jednotlivými bloky programu na festivalu,“ dodala.
V současnosti Rudolfová pracuje na dvou scénářích, jeden je adaptací české knihy (název ještě nemůže sdělovat) a druhý je jejím vlastním námětem - téma je originalita, ale ještě se prý všechno může změnit.
Režisérka Jitka Rudolfová studovala Vyšší odbornou školu filmovou v Písku a režii na FAMU. Loni prorazila filmem Zoufalci o skupině současných třicátníků, kteří si nevědí rady se životem.
Během studia obdržela několik ocenění: cenu za nejlepší film Famufestu v roce 2004 (Maso na talíři), cenu za nejlepší dokumentární film Famufestu v roce 2005 (Lucie už je v posteli), cenu Magnesia na Fresh Film Festu v roce 2005 (Svatyně) nebo cenu za nejlepší film Famufestu v roce 2006 (Marta a Berta 26).