Hlavní obsah

Festival AniFest v Třeboni uvede více než 600 filmů

Více než šest stovek snímků z 59 zemí, z nich 499 v sedmi soutěžních sekcích, bude uvedeno od 7. do 13. května v Třeboni na mezinárodním festivalu animovaných filmů AniFest. O programu jeho sedmého ročníku informovali ve středu organizátoři novináře.

Článek

"Jedním ze základních stavebních kamenů je mezinárodní soutěž, do níž jsme dostali téměř 1600 přihlášek," řekl ředitel přehlídky Petr Slavík a upozornil, že čestným prezidentem festivalu bude Raimund Krumme z Německa, nezávislý tvůrce animovaných snímků, který natáčí i reklamy pro americký a japonský trh.

Podle programového šéfa Tomáše Rycheckého nabídnou soutěžní kategorie čtyři celovečerní filmy, mezi nimi i v Česku uvedený Persepolis, krátké a "velice krátké" filmy, snímky televizní a seriály, videoklipy, reklamy a znělky, studentskou tvorbu a filmy vytvořené dětmi do 15 let. Těch bude uvedeno více než čtyřicet.

Mezi více než 300 akreditovanými tvůrci jsou například Miguelanxo Prado, slavný španělský autor grafických románů a tvůrce celovečerního snímku De Profundis, který bude rovněž v Třeboni uveden, dále egyptský režisér a kurátor přehlídky africké animované tvorby Mohamed Ghazala a nizozemský filmař Michiel Snijders. Přijet by měli letos jubilující domácí tvůrci animovaných snímků Vladimír Jiránek (70 let) a Václav Bedřich (90 let). Tradiční program pro děti a mládež si připravily Školičky animace, kde budou zájemci realizovat své první animační kroky a vyzkoušejí si různé animační techniky.

Bonusem bude divadlo a koncerty

Podle Slavíka bude zajímavé i sympozium vysokých škol ze zemí Visegrádu, doprovodné koncerty, výstavy a divadla. V letošním roce se představí například skupina Tata Bojs, hudební seskupení Bona Fide a nezávislý soubor Buchty a loutky.

Rozpočet festivalu AniFest se pohybuje kolem 20 miliónů korun. Vedle sponzorů se na něm podílejí ministerstvo kultury, fond kinematografie, evropský program Media a Visegrádský fond. Město přispívá částkou 300 000 korun, ovšem organizátorům své prostory pronajímá.

"Hodně přibylo počítačové animace, takové té podomácku vyráběné. Přispěla k tomu především finanční dostupnost animačního softwaru. Kvalita těchto snímků ovšem nedosahuje našich požadavků. I nadále proto platí, že čas strávený při animaci a klasickou týmovou práci nemůže technika nahradit," uvedl Rychecký. Za země zaslíbené animaci označil Francii, což podle něj dokládá i skutečnost, že všechny celovečerní soutěžní snímky pocházejí odtamtud či vznikly v koprodukci.

Související témata:

Výběr článků

Načítám