Článek
Dílo, které se ocitá na pomezí mezi operou a scénickým oratoriem či kantátou, bývá uváděno koncertně a v posledních letech je o ně na evropských pódiích velký zájem. V poloscénické podobě je v říjnu loňského roku uvedly i soubory opery a baletu Slovenského národního divadla v Bratislavě. Slovenský představitel Mefista, barytonista Daniel Čapkovič, se v této roli objeví i v Praze.
Tenorista Pavel Černoch se s rolí Fausta nepotkává poprvé: „Fausta, který se řadí mezi nejzajímavější a nejtěžší role vůbec, jsem během své kariéry zpíval v mnoha scénických i koncertních provedeních. To, že ho nyní mohu ztvárnit v pražském Národním divadle, považuji za velkou čest a moc se na to těším.“
Dílo těží z francouzského překladu Goethovy olbřímí dramatické básně Faust, volí z ní jevištně nejpůsobivější obrazy a doplňuje je vlastní fantazií. Začíná na pusté uherské pláni (zde zazní i nejznámější část, Rákoczyho pochod), pokračuje v Lipsku v Auerbachově sklepě a poté rozvíjí vztah Fausta s Markétkou, kterou v pražském provedení ztvární mezzosopranistka Stanislava Jirků. Faustovo prokletí zazní v Národním divadle dvakrát, kromě 9. ještě i 12. března.