Článek
Autor a dirigent si na ně pozval Modern Art Orchestra s Kodályho sborem z Maďarska. Orchestr byl posílen jeho šesti stálými italskými spolupracovníky a sopranistkou Susannou Rigacci, která zpívala úctyhodnou vokalízou známé party z Leoneho westernů.
V úvodu byl promítnut dokument o Morriconeovi, v němž prozradil své názory na filmovou i experimentální hudbu, z níž ve filmu zaznělo hodně ukázek. Pak již řídil dvouhodinový program, což v jeho pětaosmdesáti letech je samo o sobě hodno uznání.
Vybrané skladby rozdělil do čtyř tematických celků, z nichž nejvíce ohlasu se dostalo westernovým tématům ze snímků Sergia Leoneho. Kupodivu v nich vynechal emotivní místa se sólovou trubkou.
Vedle proslavených témat zařadil i několik méně známých melodií (Love Circle) a závěr patřil tématům z filmu Misie. Po nich si nadšené publikum vyžádalo tři přídavky, mezi nimiž se dostalo i na hymnické téma ze snímku Sacco a Vanzetti. Party Joan Baezové zpíval sbor.
Koncert měl mnoho znaků velké komerční akce včetně prodeje předražených upomínkových předmětů a programů. Obě plátna byla bohužel použita jen k názvům skladeb, ne k zabírání detailů orchestru, který se jinak v hale vizuálně ztrácel.
Lze naopak ocenit výbornou práci zvukařů a dokonalý zvuk orchestru i sól ve velkém prostoru. Velký Maestro přijel a silou emotivních melodií a zvukovými inovacemi opět okouzlil své věrné.
Ennio Morricone
O2 Arena, Praha, 9. února