Článek
Její uchopení hrdé princezny Turandot je pěvecky zcela přesvědčivé, se suverénními výškami a krásně znělou střední polohou. Její hlas se nese i přes hutný orchestr, který pod taktovkou Jaroslava Kyzlinka zněl proti první premiéře tentokrát daleko působivěji, tempově i dynamicky propracovaněji. A také přes mohutně a krásně znějící sbor.
Weissová má roli promyšleně pěvecky a výrazově vystavěnou, vedle dramatických výšek předvedla i ztišené, něžně vroucí polohy, v nichž se její Turandot proměňuje v milující ženu. A ke kladům jejího výkonu nutno přičíst i srozumitelnou artikulaci.
Národní divadlo má pro titulní rolí Pucciniho opery čtyři představitelky. Z domácích zdrojů Ivetu Jiříkovou a Andu-Louisu Bogzu, hostující ruskou sopranistku Elenu Michajlenko a nyní i Elišku Weissovou. Čtvrteční debutantka Weissová sklidila v Turandot zaslouženě bouřlivý aplaus vyprodaného hlediště historické budovy Národního divadla.
Lze se tedy jen těšit, že ji v této roli a nové inscenaci, jež měla premiéru 23. ledna, na prknech Národního divadla uvidíme častěji. A doufejme, že i v dalších rolích dramatického oboru.
Může se vám hodit na Firmy.cz: