Článek
Tentokrát hrál Bacha, Schumanna, Szymanowského a Beethovena a prokázal své široké stylové rozpětí od baroka až po impresionismus, vše zpaměti, s bravurou a výrazovou perfekcí. Ocenili jsme zejména u nás méně známé Metopy Karola Szymanowského a v přídavku Janáčkovu skladbu V mlhách, kterou lze označit za vrchol večera.
Celkové hodnocení: 90 %
Středeční večer měl před výbornou návštěvou čistě mozartovský program. Hostoval jeden ze dvou slavných salcburských komorních orchestrů střežících odkaz velkého rodáka – W. A. Mozarta. Camerata Salzburg je mladší než orchestr Mozartea a v současnosti ji vede Leonidas Kavakos, v Praze ji dirigoval Španěl Enrique Mazzola.
V plné síle se ukázali až po přestávce, kdy efektně provedli „Pražskou“ symfonii č. 38 D dur. V první části kromě chladně zahrané Symfonie č. 33 B dur doprovázeli ve čtyřech áriích naši sopranistku Kateřinu Kněžíkovou, mladou naději naší opery. Nejlépe jí vyšla Despina z Cosi fan tutte, jinak ale působil výběr árií dost jednotvárně stejně jako doprovod. Takže dojem z Cameraty byl trochu za očekáváním.
Nepříliš dobře se předvedlo i pražské zřejmě „turistické“ publikum – tleskalo téměř po každé větě symfonií, čímž rakouské hosty dost znervóznilo a možná tak ovlivnilo jejich dost nevýrazný výkon.