Článek
K vydání knihu připravil a obrazovou část sestavil Stanislav Doležal, zakladatel nakladatelství Svět, které se systematicky zabývá propagací Drtikolova díla. Autorkou úvodní studie je nedávno zesnulá historička umění Anna Fárová, renomovaná znalkyně české fotografie.
Dokládá, že Drtikolova tvorba se formovala v době secese a symbolismu a nese v sobě trvale přítomné prvky těchto stylů i v pozdější době art-deca a abstrakce. Sám umělec vždy tvrdil, že umění je jediné, podob je na tisíc, což dokazuje svými četnými dívčími akty i osudovou postavou biblické Salomé, symbolizující erotickou vášeň i zmar a smrt.
Obrazový materiál pro oba svazky byl čerpán z depozitáře Uměleckoprůmyslového muzea v Praze, které vlastní největší sbírku Drtikolových fotografií na světě.
Publikace velkého formátu je luxusně vytištěna a většina z 600 fotografií je představena ve skutečné velikosti. Co do tiskové kvality jde prakticky o faksimile, to jest vědecky nejautentičtější kopie.
Tomu ovšem odpovídá i cena šest tisíc korun, což činí z této publikace asi nejdražší monografii českého umělce na domácím i mezinárodním knižním trhu.