Článek
"Myslím, že je to příběh, který má dynamiku... Taky doufám, že tam jsou i emoce," láká režisér na svůj celovečerní film Protektor, který se řadí na špičku současného filmu a už teď se mezi novináři mluví o filmu roku. Najbrt začal ve 12 letech s kamarádem Klusákem točit pubescentní filmy na 8mm. Scénáře teď píše ve trojici s Robertem Geislerem a Benem Tučkem. "Kluci víc dialogy, já se starám spíš o strukturu, o scénosled a vizuální řešení," upřesnil režisér.
Své herce si vybírá velmi pečlivě a nezajímají ho známá jména. "Mně se spolupracovalo dobře téměř se všema, protože jsem si je i podle toho vybíral. Ale vzhledem k míře společně prožitého času jsme to nejdůležitější zažili s těmi hlavními - Markem Danielem a Janou Plodkovou."
Na filmu Protektor pracoval pět let a říká, že návod na kvalitně natočený psychologický snímek nezná. "Dokonalý recept podle mě neexistuje. Ale přinejmenším je důležité mít funkční příběh a herce, kteří ho dokážou zaplnit."
Velmi nákladné je také zachovat historickou věrohodnost. V dnešní době je těžké najít lokace, do kterých by nebylo třeba výrazně investovat. Spolupracoval proto s poradci-historiky a dobrou práci odvedli hlavně architekt Ondřej Nekvasil a kostýmní výtvarnice Andrea Králová. Například použité šaty jsou z 95 procent původní.
Marek Najbrt
Marek Najbrt se objevil jako herec už v legendárních Knoflíkářích v roce 1997. Do povědomí vstoupil později smutnou satirou o vesnických hokejových fanoušcích Mistři z roku 2004. Po pěti letech se vrátil s filmem Protektor. Jedná se o psychologické drama o novináři, který se musí vyrovnat s obsazením ČSR německými vojsky. Na jedné straně kolaboruje, na druhé chrání ženu před koncentrákem. Každý den tančí na ostří nože.
Marek Najbrt se objevil jako herec už v legendárních Knoflíkářích v roce 1997. Do povědomí vstoupil později smutnou satirou o vesnických hokejových fanoušcích Mistři z roku 2004. Po pěti letech se vrátil s filmem Protektor. Jedná se o psychologické drama o novináři, který se musí vyrovnat s obsazením ČSR německými vojsky. Na jedné straně kolaboruje, na druhé chrání ženu před koncentrákem. Každý den tančí na ostří nože.