Hlavní obsah

Drastické klipy o autonehodách vysílají televize s omezením

PRAHA

Ministerstvo dopravy vynaložilo nemalé finanční prostředky na natočení klipů ke kampani Nemyslíš, zaplatíš!, která znázorňuje drastické následky autonehod. Cílem kampaně je omezit počty mrtvých na silnicích. Česká televize (ČT), Nova i Prima však začaly klipy vysílat s omezením.

Článek

ČT, na které se klipy objevily poprvé teprve v pátek, rozdělila klipy do dvou skupin. Do té první, mírnější, zařadila klipy, které lze vysílat přes den, aniž by vzbuzovaly svou krutostí a krvavými scénami podezření z porušení mediálního zákona a možné následující vysoké, až miliónové pokuty od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Nova i Prima řeší problém s vysíláním krvavých scén tím, že drastickou scénu překrývají černým obdélníkem s odkazem na internetové stránky kampaně, kde je k nalezení necenzurovaná verze. Bez omezení vysílají jen spot nazvaný Hecování.

„Když nezobrazí tu hrůzu, tak je to chyba," reagoval šéf Asociace komunikačních agentur ČR Jiří Mikeš. Považuje za chybu, že si reklamní agentura Euro RSCG nepřipravila půdu pro své klipy například předchozím jednáním s vysílací radou.

Související články

Výběr článků

Načítám