Článek
Opera bude uvedena poprvé od světové premiéry v Brně v roce 1932. Tým Národního divadla pro tuto příležitost zrekonstruoval původní české libreto Karla Josefa Beneše. Netradičně pojatý donjuanovský příběh režíruje španělský tvůrce Calixto Bieito, hudební nastudování je dílem dirigenta Jiřího Rožně.
„Plameny představují dílo, které dává prostor mluvit o temnotě, lidské prázdnotě, o obrazech, které se zjevují v našich snech, o přechodu ze života ke smrti, o svádění, touze a lásce. Je to opera, která dýchá absolutní svobodou našich představ, říká režisér, který se ke své koncepci inspiroval španělským surrealismem, především filmy Louise Buñuela.
„Opera je na první poslech výjimečná svou stavbou, neboť jsou v ní rozsáhlé plochy čistě symfonické. Naopak zpěvem Schulhoff spíše šetří, sbor najdete jen v jednom čísle. Ohromně zajímavé je Schulhoffovo kloubení stylů. Jeho hudba zní občas až pozdně romanticky, občas expresionisticky, jsou zde plochy vycházející z impresionismu, a najednou střih a přijde jazzová scéna nebo psalmodie řeholnic,“ přibližuje hudební podobu díla Jiří Rožeň.
V českém debutu se v hlavních rolích představí ukrajinský tenorista Denys Pivnickij (Don Juan), norská mezzosopranistka Tone Kummervold (La Morte) a ukrajinská sopranistka Victoria Korosunova (trojrole Donny Anny, Ženy a Řeholnice).