Článek
Středa ukázala, že VyVolení nejen nevládnou programu, ale dokonce ani neválcují konkurenci. Lidé se nasytili nového typu pořadů a zjistili, kdy se má smysl na kterou show dívat, že ve středu a neděli je přece jen zajímavější Velký bratr než jinak oblíbenější VyVolení, protože nabízí alespoň nějaké napětí.
Ve Velkém bratrovi totiž soutěžící ve středu nominují, koho mezi sebou nechtějí. Ve VyVolených se ten den neděje nic, a tak se Big Brother opatrně dotáhl na VyVolené, sledovalo ho také 26 procent z diváků u obrazovek. V absolutních číslech dokonce Nova Primu předstihla, Velkého bratra zhlédlo 1,157 miliónu lidí, zatímco na VyVolené se jich dívalo 1,131 miliónu.
Sledovanost VyVolených přitom v posledním týdnu klesá [celá zpráva], stereotyp pořadu diváky neláká. Donekonečna se v nich omílají každodenní hádky, popíjení i věčné drbání ostatních účastníků, protože žádný z nich nemá moc co na práci. Mnoho na tom nemění ani zadané úkoly, které mají soutěžící plnit.
Se skutečností nemají VyVolení ani Big Brother moc do činění, spíš než reality show by se pro ně hodilo označení virtuality show, bohužel jejich programátor neslyne invencí. Na Nově také větší zájem než reality show vyvolala opravdová realita v publicistickém pořadu Na vlastní oči, který si vybralo 1,527 miliónu diváku.
Ve chvíli, kdy by zájem měl vzrůstat, jako tomu bylo u SuperStar, protože ve vile i v domě zůstávají jen ti nejoblíbenější a už bojují mezi sebou, naopak klesá. V SuperStar ovšem lidé museli ukazovat, co umí (zazpívat), což v reality show neplatí.
A tak se opět na Ligu mistrů dívalo 688 tisíc diváků, i když nehrála Sparta s Arsenalem, ale jen Petržalka s Glasgowem. [celá zpráva] Pokles sledovanosti však na ni reality show svést nemohou, s fotbalem se překrývaly jen částečné.