Článek
Thirwell, který se narodil v Austrálii, se prosadil už na začátku osmdesátých let v době punk jazzu a new yorské scény no wave. Známý byl tehdy jeho undergroundový hit We Will Meet In Poland o paktu Molotov - Ribbentrop, který dobře ukazoval jeho specifický smysl pro humor.
Klíčovou roli v jeho tvorbě vždy hrál rytmus, většinou šlo o opakující se ostináta. Zpočátku používal hlavně kovové perkuse, elektroniku a samply, ale později využíval i zkreslené kytary nebo sekce žesťů. Jeho aktuální instrumentální projekt Manorexia čerpá i z vážné hudby.
Klíčovou roli v jeho tvorbě vždy hrál rytmus, většinou šlo o opakující se ostináta. Zpočátku používal hlavně kovové perkuse, elektroniku a samply, ale později využíval i zkreslené kytary nebo sekce žesťů. Jeho aktuální instrumentální projekt Manorexia čerpá i z vážné hudby.
Pod hlavičkou Manorexie vydal Foetus čtyři alba, posledním je loňská Dinoflagellate Bloom, kde se kromě perkusí a laptopu objevuje i klavír a smyčcový kvartet. Představuje komorní protiklad k řízné kombinaci swingu a industriálu, jaký přináší Steroid Maximus. Ukazuje ale odklon od původní ideje, že půjde o čistě sólový projekt.
Před Manorexií vystoupí představitelka současného temného folku Chelsea Wolfe.