Článek
„Vsadili jsme na klasickou pohádku, ve které zvítězí láska, dobro, spravedlnost a především poctivost. Jistě, pohádek o živé vodě je spousta a také my jsme se opřeli o tu naši od Boženy Němcové, ovšem snažili jsme se ji uchopit s pomocí moderních vymožeností. Příběh se odehrává v době, kdy existovala jiná magie, kdy ještě žili i draci,“ nastínil pro Novinky autor libreta a režisér Stanislav Moša.
O tom, jak důležité jsou právě moderní technologie, mluvil i autor scény a projekcí Petr Hloušek: „Nejen drak, ale i celá řada efektů se musela připravovat dlouho dopředu s tím, že jsme museli mít neustále na mysli, jak loutky v nadživotní velikosti či animované postavy, které jsou partnery herců, na jevišti zapadají do příběhu. Byla to opravdu pecka a všichni doufáme, že pohádka ohromí diváky stejně jako ohromovala nás při tvorbě.“
S velkým orchestrem i big beatem
Významnou úlohu při inscenaci, která je ve verších (a jde v podstatě o muzikál), hraje hudba, jejímž autorem je Zdeněk Merta. Muziku napsal jak pro velký orchestr, tak pro jeho beatovou sekci.
RECENZE: Nové Zlatovlásce v kinech sluší moderní háv
„Zdeněk se toho nebojí. Symfonický zvuk se střídá s rockovou smrští, o to silněji bude podtržen děj na scéně,“ uvedl spoluautor hudebního nastudování a jeden ze dvou dirigentů představení Dominik Pernica. Druhým je Matěj Voda.
Jubilejní sezona
„Divadlo je místo zázraků a integruje lidi, kteří to myslí s tímto pološíleným světem ještě dobře. Ani ve snu mě před zahájením zkoušek nenapadlo, že v Brně nakonec strávím šest neděl. Původně jsem měl v plánu jen dojíždět, nakonec mě to ale jako ostatní úplně pohltilo. A nejlepší podle mého je, že pohádka se všemi těmi kouzly má ambice zase sjednotit rodinu. To bude myslím její největší poslání,“ svěřil se Merta.
Ten v tandemu s Mošou spoluvytvořil pohádkou už desátý projekt v divadle dříve známém jako Divadlo Bratří Mrštíků, jež pohádkou vstoupilo už do osmdesáté sezony. Zimní příběh se odehrává v raném středověku, čemuž odpovídají další složky výpravy.
Více než sto dvacet kostýmů a také množství paruk navrhla a nechala vytvořit výtvarnice Andrea Kučerová, loutky má na starosti Jaroslav Milfajt. Choreografie, která tentokrát zahrnuje jak velké sborové scény, tak specifické pohyby spoluhrajících loutek, je dílem Michala Matěje.
Všechny role jsou alternovány a na jevišti se předvede přes padesát herců, doplní je třicet hráčů v živém orchestru.