Článek
Michelova hra připomene u nás populární komedii francouzské autorky Yasminy Rezy Obraz, v níž iniciátorem sporu je zakoupené plátno jedním z kamarádů. V Účtu odstartuje debatu tří čtyřicátníků účet za včerejší společnou večeři a (ne)jedna přečtená esemeska na kamarádově mobilu. A rozhovor přejde v účtování se životem a jeho hodnotami.
Stejně jako v případě Obrazu i v Michelově hře se vše odehrává v lehké konverzační rovině, což ale nevylučuje ponor do závažných témat. Vše se točí kolem žen, a to nejen těch, s nimiž dva z trojice žijí v navenek fungujícím manželství.
Prozrazovat víc by znamenalo připravit diváky o zážitek z odhalování dějových zákrutů hry, která má šanci zaujmout pánskou i ženskou část publika. Na čtvrteční repríze se ale smály zejména ženy.
RECENZE: Hráči jako pokus o anatomii podvodu
Režisér Petr Svojtka má v divadle Bez zábradlí na kontě již úspěšnou komedii Berlín, Berlín. Kvalita Účtu spočívá především v detailní práci s herci, z nichž každý vytváří osobitý typ. Adam Vacula hraje sebevědomého krasavce Axela, který se netají desítkami milenek.
Vděčnou postavu Antoina, který připraví přátelům i divákům nejedno překvapení, vytváří Martin Kubačák. Staromládeneckého vztahového teoretika Julese, který ale v praktickém životě trochu bloudí, přesně modeluje Jiří Hána.
Inscenace přináší radost z jejich souhry včetně partie stolního tenisu, která odráží hravý ping-pong jejich trialogu. Účet je tipem na příjemně strávený večer, který kromě pobavení může divákům, zejména pánům, sáhnout i tak trochu do svědomí.
Clément Michel: Účet |
---|
Překlad: Petr Christov, režie: Petr Svojtka, scéna: Markéta Fantová, kostýmy: Eva Bellefeuille. Česká premiéra 19. září v Divadle Bez zábradlí (psáno z reprízy 3. října) |
Hodnocení: 80 % |