Článek
„Titul S barvou ven není jen běžná komedie,“ upozornil dramaturg plzeňské činohry Zdeněk Janál. „Je to spíše moderní satira o současných etických otázkách v pracovním prostředí, proměně mezilidských vztahů a ‚korektnosti‘ naší doby.“
Režisér Adam Doležal doplnil: „Hlavním tématem hry je přetvářka a pokrytectví. Toto je ve hře akcentováno více než téma homosexuality a homofobie. A navíc je to dobře a vtipně napsaná hra.“
Hlavní postavu životem otloukaného Françoise Pignona – manželka ho opustila, syn s ním nemluví a navíc mu hrozí vyhazov – ztvární Michal Štěrba.
PRVNÍ DOJMY: Hypnóza. Severská satira o tom, jak skoncovat se společenskou přetvářkou
V dalších rolích se představí například Martin Stránský, Jaroslav Matějka, Jana Ondrušková, Nicole Tisotová, Pavel Pavlovský nebo Zdeněk Hruška.
Scénickou podobu dal továrně na prezervativy Lukáš Kuchinka, herci obléknou kostýmy Agnieszky Páté Oldak, hudbu zkomponoval Petr Zeman.
Moderní klasik
Autor hry – dramatik, scenárista a režisér Francis Veber – se řadí mezi nejznámější francouzské tvůrce. Smolař a podivín François Pignon, i když se nejedná o totožnou postavu jako ve hře S barvou ven, se objevuje také v jeho úspěšném filmu Blbec k večeři.
Veber je podepsaný i pod scénáři ke snímkům, jako je Velký blondýn s černou botou nebo Klec bláznů. Tu uvedlo v muzikálové formě plzeňské divadlo před několika týdny, Blbec k večeři tady byl k vidění na konci devadesátých let.
„Od té doby se na plzeňských divadelních scénách jiné Veberovo dílo neobjevilo, a plzeňská inscenace komedie S barvou ven je dokonce teprve druhým českým uvedením,“ připomněl dramaturg Janál.