Článek
Obraz s názvem Profil dívky v renezančním oděvu zobrazuje dívčinu levou tvář a poprsí. Aukční síň Christie´s ho označila za dílo německé výtvarné školy staré přibližně 200 let. Laboratoř v Paříži však odhalila, že otisk prstu, pravděpodobně ukazováčku či prostředníčku, v levé horní části obrazu je srovnatelný s otiskem Leonardova prstu na jeho raném díle Svatý Jeroným.
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519).
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519).
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519). Emeritní profesor dějin umění na Oxfordské univerzitě Martin Kemp postupným vylučováním zjistil, že portrétovanou dívkou může být Blanka Sforza, dcera milánského vévody Ludovica Sforzy a jeho milenky Bernardiny de Corradis.
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519). Emeritní profesor dějin umění na Oxfordské univerzitě Martin Kemp postupným vylučováním zjistil, že portrétovanou dívkou může být Blanka Sforza, dcera milánského vévody Ludovica Sforzy a jeho milenky Bernardiny de Corradis.
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519). Emeritní profesor dějin umění na Oxfordské univerzitě Martin Kemp postupným vylučováním zjistil, že portrétovanou dívkou může být Blanka Sforza, dcera milánského vévody Ludovica Sforzy a jeho milenky Bernardiny de Corradis. Dílo si v roce 2007 koupil kanadský znalec Peter Silverman za 11 400 liber (asi 315 000 korun). Obraz však považoval za hodnotnější a nechal ho přezkoumat. Otisk prstu odhalila zvláštní multispektrální kamera, která umožňuje prozkoumat obraz, aniž je z něj nutné odebrat vzorky.
Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženém v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy vynálezce žil (1452-1519). Emeritní profesor dějin umění na Oxfordské univerzitě Martin Kemp postupným vylučováním zjistil, že portrétovanou dívkou může být Blanka Sforza, dcera milánského vévody Ludovica Sforzy a jeho milenky Bernardiny de Corradis. Dílo si v roce 2007 koupil kanadský znalec Peter Silverman za 11 400 liber (asi 315 000 korun). Obraz však považoval za hodnotnější a nechal ho přezkoumat. Otisk prstu odhalila zvláštní multispektrální kamera, která umožňuje prozkoumat obraz, aniž je z něj nutné odebrat vzorky.
Pokud se prokáže, že autorem díla je skutečně Leonardo, bude mít obraz o rozměrech 33 krát 23 centimetrů cenu desítek miliónů liber.