Článek
Například v pražském Národním divadle na představení Kytice, ve Stavovském na Audienci u královny, lístky je snadnější sehnat i do Dejvického divadla.
A to i přesto, že divadla dodržují všechna hygienická opatření, včetně povinnosti rozdělení hlediště na jednotlivé sektory, nošení roušek, většina je i nabízí k prodeji těm, kteří je zapomněli. Některá je dávají i zdarma.
Hudební divadlo v Karlíně se připravuje na premiéru muzikálu Rebelové, který režíroval Zdeněk Zelenka. „S napětím i obavami čekám na začátek předprodeje. Od vedení divadla vím, že se prodává minimum lístků na jakékoliv představení a stejné zprávy mám i z Divadla Broadway, kde nás čeká Láska nebeská. Máme začít v listopadu zkoušet, premiéra je plánovaná na leden. Doufáme všichni, že do té doby koronavirová hysterie opadne a lidé začnou do divadel chodit. Teď vznikla hlavně pražská hysterie, tak jsou lidé doma, co se dá dělat. Nezbývá než být optimisty,“ řekl Právu.
Chybí diváci ze zahraničí
Karlínské divadlo má za sebou karanténu na konci léta, kdy onemocněl jeden člen divadla. Podobná situace se opakuje v Městských divadlech pražských, která jsou v desetidenní karanténě ze stejného důvodu nyní.
Nejen divadla se trápí s menší návštěvností, než je obvyklé. Stejný problém má například i mezinárodní festival Dvořákova Praha. Na čtvrtečním koncertu České filharmonie pod režijní taktovkou Jakuba Hrůši, který s klavíristou Martinem Kasíkem rozezvučel pražské Rudolfinum Beethovenovým Klavírním koncertem č. 4 G dur a poté Symfonií č. 1 E dur Josefa Suka, bylo hodně prázdných míst.
V publiku chyběli zahraniční milovníci vážné hudby, čeští návštěvníci po celou dobu koncertu disciplinovaně zůstali v rouškách.
„Děkujeme, že jste přišli navzdory situaci. Těšíme se na celou sezonu,“ řekl při dlouze trvajícím závěrečném potlesku Jakub Hrůša.
Může se vám hodit na Firmy.cz: